به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، در راستای بزرگداشت سالگرد حادثه زاریا و کشتار مردم مسلمان نیجریه و همچنین دعا برای سلامتی و آزادی مجاهد وارسته شیخ زکزاکی مراسمی در حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار خواهد شد.
این مراسم با حضور زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در شبستان حرم مطهر بانوی کرامت برپا می‌شود.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اراکی، نماینده مجلس خبرگان رهبری سخنرانی می‌کند و محمد یزدخواستی نیز به مداحی و قرائت دعای کمیل خواهد پرداخت.
مراسم بزرگداشت شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و حادثه زاریا پنجشنبه ۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.
ابراهیم یعقوب زَکزاکی معروف به شیخ زکزاکی متولد ۵ مه ۱۹۵۳(۱۳۳۲ش) و روحانی شیعه و رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه است.
زکزاکی با تأثیر از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ و امام خمینی(ره)، شیعه شد و با تأسیس جنبش اسلامی نیجریه، سیصد مدرسه اسلامی در نیجریه و کشورهای همسایه آن تأسیس کرد. او همچنین مؤسسات خیریه‌ای برای ارائه خدمات مالی، درمانی و آموزشی به شیعیان راه‌اندازی کرده است.
در جریان برگزاری مراسم اربعین در سال ۱۳۹۴ شمسی از سوی جنبش اسلامی نیجریه، بر اثر حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیةالله و منزل شیخ زکزاکی که منجر به شهادت و مجروح‌شدن تعدادی از شیعیان شد، شیخ ابراهیم زکزاکی نیز زخمی و توسط ارتش دستگیر و زندانی شد.