به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، جواد افشار در نشست خبری پروژه سینمایی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها که پیش از ظهر چهارشنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۸ با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ساختمان اداری حرم) برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۱۵ سال است که پیگیر ساخت این اثر هستم و امروز با توجه به حکمت خداوند، توفیق حاصل شده که بعد از پختگی کامل، تولید این اثر کلید بخورد.
وی با بیان این‌که حق طبیعی مردم، ایرانیان و قمی‌ها است که با تمام ابعاد زندگی و شخصیت حضرت معصومه سلام‌الله علیها آشنا شوند، افزود: در همین راستا معتقدم حق طبیعی خود حضرت نیز هست که در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شوند و باید ایشان را به خوبی معرفی کنیم.
کارگردان پروژه سینمایی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها ادامه داد: امیدوارم بتوانیم ویژگی‌ها، ابعاد و جریانات زندگی کریمه اهل‌بیت(س) و اتفاقاتی که پیرامون زندگی ایشان با توجه به خفقان حاکم بر آن زمان، اتفاق افتاده را به خوبی معرفی کنیم و ابعاد بیشتری از زندگانی حضرت را به همگان نشان دهیم.
وی خاطرنشان کرد: امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری بین ما و آستان مقدس، استارت عملی ما برای ساخت اثر سینمایی محسوب می‌شود و وارد فاز نگارش فیلمنامه خواهیم شد و در کنار این برنامه نیز، مقدمات اولیه پیش‌تولید را کلید خواهیم زد.
افشار با بیان این‌که این اثر ۱۴۰ بازیگر و شخصیت داشته و بیش از ۷۰ لوکیشن خواهد داشت که تعداد زیادی از لوکیشن‌ها باید طراحی و ساخته شود، گفت: بازیگران این اثر نیز در مراحل بعد از نگارش فیلمنامه انتخاب خواهند شد.
وی افزود: این اثر از دوران کودکی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها آغاز می‌شود و به صورت گذرا به دوران هجرت و شهادت حضرت خواهد رسید.