به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم سلطانی پور در رواق حضرت خدیجه(س) با اشاره به نکات تفسیری آیه ۷۵ سوره نساء اظهار داشت: بر اساس این آیه مستضعف واقعی کسی است که بر اثر فشار و ظلم به ضعف و بیچارگی کشانده شود.
استاد حوزه علمیه خواهران افزود: خداوند در آیه ۷۵ سوره نساء مسلمانان را مورد خطاب و توبیخ قرار داده و می‌فرماید: «شما را چه شده که در راه خدا و(در راه نجات)مردان و زنان و کودکان مستضعف نمی‌جنگید، که آنان می‌گویند پروردگارا! ما را از این شهری که مردمش ستمگرند بیرون بر و از جانب خود رهبر و سرپرستی برای ما قرار ده و از سوی خودت یاوری برای ما تعیین فرما.»
وی تصریح کرد: این آیه درباره مسلمانانی است که زیر فشار و شکنجه مردم مکه قرار داشتند و کسانی را که جهاد در راه آزادی مستضعفان را رها کرده‌اند، نکوهش می‌کند.
سلطانی پور با اشاره به اینکه مسلمانان باید نسبت به هم غیرت و تعصب مکتبی داشته باشند و در برابر ناله‌ها و استغاثه‌ها بی‌تفاوت نباشند، اظهار داشت: اسلام مرز نمی‌شناسد هر جا مستضعفی باشد، جهاد اسلامی واجب است؛ زیرا تلاش برای رهایی مستضعفان از سلطه ستمگران از اهداف جهاد اسلامی است.
وی با بیان اینکه مؤمن نیاز دیگران را بر آسایش خود ترجیح می‌دهد، اظهار داشت: مؤمن در سایه ظلم ستمگران به دنبال تأمین منافع خود نیست؛ بلکه مؤمن از هر فرصتی برای دادخواهی مظلوم استفاده می‌کند.
استاد حوزه علمیه خواهران نفاق را یکی از عوامل بی‌تفاوتی نسبت به ظلم طاغوتیان عنوان کرد و یادآور شد: نفاق هر چند نقاب دین را بر چهره دارد؛ ولی در برابر عمل طاغوتیان و دادخواهی مظلومان و مستضعفان عالم بی‌تفاوت است.