به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام خلج عصر روز گذشته در شبستان امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر عنوان کرد: امام زمان علیه‌السلام با اینکه خودشان الگوی تمام بشریت هستند، حضرت زهرا سلام‌الله علیها را به‌عنوان الگو برای خود معرفی می‌کنند و می فرمانید حضرت زهرا سلام‌الله علیها یک الگوی حسنه برای من است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی فاطمی بر سه محور قابل تقسیم‌بندی است، افزود: سبک زندگی فردی، سبک زندگی خانوادگی در راستای تعامل با همسر، فرزندان، اقوام، همسایگان و سبک زندگی اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا سلام‌الله علیها می‌تواند بهترین الگوها برای جامعه اسلامی باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در سبک زندگی بانوی دو عالم مسئله رزق و روزی بسیار مهم بوده و حضرت در این مورد بر اساس آموزه‌های دینی رفتار می‌کرده و موضوع رازقیت را به‌عنوان امری الهی در درون خانواده نهادینه کرده بودند.

خلج تأکید کرد: خداوند در قرآن کریم موضوع رزق را به خودشان نسبت می‌دهند و فرهنگ قرآنی و دینی رزق را محدود در مادیات نمی‌داند بلکه از آن به‌عنوان رزق مادی و معنوی نام می‌برد چراکه معنویات، آرامش، زیارت اهل‌بیت(ع) ، سیر و سلوک معنوی، همسر صالحه، فرزندان صالح، دوستان خوب و… همگی از جمله رزق‌هایی هستند که از طرف خداوند به انسان می‌رسد.

وی یادآور شد: کسب حلال در حقیقت رزق الهی است و کسب حرام عنوان رزق ندارد و اگر فردی به دنبال کسب حرام برود از رزق حلال بی‌بهره خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت با تبیین عوامل افزایش رزق و روزی مادی و معنوی گفت: نخستین عامل افزایش رزق مادی و معنوی مسئله ازدواج است که متأسفانه امروزه عده‌ای برخلاف آموزه‌های قرآنی عمل می‌کنند و به خاطر فقر و نداری ازدواج را به تأخیر می‌اندازند.

وی افزود: خداوند در شکم مادر، در بدو تولید و تا به هنگام بزرگ شدن رزق انسان را داده پس چگونه می‌شود که در گام چهارم مخلوق خود را فراموش نماید درحالی‌که خودش وعده داده ازدواج کنید تا از فضل خودم بی‌نیاز نمایم.

خلج خاطرنشان کرد: امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید افرادی موضوع ازدواج را به خاطر فقر و نداری به تأخیر بیندازد به خداوند بدگمان شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: دومین عامل افزایش رزق و روزی صدقه و انفاق است که موجب نزول ارزاق مادی و معنوی از آسمان به زمین خواهد شد و صدقه فقط محدود در پول نیست بلکه هزینه نمودن اعتبار و آبرو برای دیگران، هزینه نمودن قلم برای اهل‌بیت(ع)، حل مشکلات دیگران و… همگی عنوان صدقه دارند.

وی افزود: صدقات و انفاقات حضرت زهرا سلام‌الله علیها آن‌قدر فراوان است که بازگو نمودن آن‌ها خود جلسات جداگانه‌ای را می‌طلبد.

خلج یادآور شد: سومین عامل افزایش رزق مادی و معنوی اقامه صلاه به درگاه الهی است که روایات متعددی نیز در این زمینه واردشده و برکات آن را بازگو نموده است.

وی تأکید کرد: خوش‌اخلاقی و برخورد حسنه با دیگران در هر امری موجب جلب رزق و روزی مادی و معنوی خواهد شد و برکات بسیار زیادی را نصیب انسان خوش‌اخلاق خواهد کرد.