به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حجت الاسلام خلج، عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) اظهار داشت: خدای متعال با وجود کثرت مخلوقات، انسان را به عنوان اشرف مخلوقات و در بین انسان ها نیز انبیاء و اولیای الهی را برگزید.
وی با بیان این که انبیا و اولیای الهی نیز دارای مرتبت و جایگاه متفاوت هستند، گفت: بر اساس سخن امام کاظم علیه السلام خداوند برای ما حجت ظاهری و باطنی قرار داده است، حجت ظاهری خدا، همه انبیا و مرسلین و اهل بیت علیهم السلام را شامل می شود و حجت باطنی خدا عقل است.
این سخنران خاطرنشان کرد: هر که می خواهد به کمال و سعادت برسد، نیازمند این دو حجت است که هر کدام نباشد، نمی توان به سعادت حقیقی رسید.
وی معصومین علیهم السلام را الگوی همه زنان و مردان دانست و گفت: اینکه گمان شود بانویی چون حضرت زهرا سلام الله علیها تنها الگویی برای زنان و ائمه اطهار علیهم السلام الگویی برای مردان هستند، اشتباه است؛ اینها الگوهای کاملی برای همه بشریت هستند.
حجت الاسلام خلج افزود: البته حضرت زهرا سلام الله علیها در مسائلی که مخصوص بانوان است، الگوی زنان است و ائمه اطهار علیهم السلام در مسائل مخصوص آقایان، الگوی مردان هستند.
وی با اشاره به زنانی که در قرآن کریم به عنوان الگوهایی برای انسان ها معرفی شده اند، گفت: حضرت آسیه و حضرت مریم سلام الله علیهما به عنوان زنانی مؤمن الگویی برای همه انسان ها معرفی می شوند. همچنین سرنوشت همسر حضرت نوح و حضرت لوط علیهماالسلام به عنوان دو زنی که در خانه پیامبران الهی حضور داشتند و کافر شدند، در قرآن ذکر شده است.
این سخنران با اشاره به روایتی از حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: اگر می خواهیم ببینیم چه اندازه نسبت به حضرت زهرا سلام الله علیها محبت داریم، باید ببینیم چه اندازه از سیره این بانو تبعیت می کنیم. این بانو نسبت به تلاوت قرآن کریم، نظر به چهره مبارک نبی اکرم(ص) و انفاق علاقه خواصی داشتند.
وی در پایان افزود: یکی از نقص های ما این است که کمتر به سراغ قرآن می رویم. قرآن حتی کوچک ترین مسائل فردی و اجتماعی را بیان داشته است، در چنین شرایطی چرا قرآن را رها کرده و نسبت به آن غفلت شود؟ اگر در زندگی افراد قرآن جاری باشد، دیگر مشکلی بین مردم وجود نخواهد داشت.