به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام مهدوی ارفع عصر روز گذشته در محفل معارفی که با حضور زائران و مجاوران در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: الگوی خانواده‌داری حضرت زهرا سلام‌الله علیها برای حقیقت جویان یک الگوی تمام‌عیار است.

وی افزود: انسان‌های بی‌اراده و سست هیچ‌گاه نمی‌توانند میان خود، اجتماع و خانواده ارتباط درستی برقرار کنند و متأسفانه امروزه شاهد هستیم افراد در انجام تکالیف فردی، خانوادگی و اجتماعی ناتوان هستند و اقدامات تک‌بعدی انجام می‌دهند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: مؤمن واقعی نباید از انجام این سه تکلیف غفلت کند و با هنر خاصی که نیاز است بتواند میان این سه، ارتباط برقرار کند.

مهدوی ارفع تأکید کرد: انسان اگر بتواند به‌درستی از خود مراقبت دائمی و با نفس خود مقابله نماید هیچ‌گاه آفت‌ها نمی‌تواند به او ضربه برساند به همین علت انسان باید از خود مواظبت کند و در گام دوم مواظب و مراقب خانواده باشد.

وی یادآور شد: گام سوم نقش مؤثر در اصلاح جامعه و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است که از مصادیق این موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر، فعالیت‌های نیکوکارانه و فعالیت‌های اجتماعی است.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه افزود: دستورات قرآن کریم در این سه عرصه بسیار مهم است و انسان نمی‌تواند به بهانه رسیدگی به خود و خانواده از اصلاح جامعه غافل شود و به بهانه رسیدگی به خانواده و اجتماع، از خودسازی غفلت نماید.

وی افزود: همه انسان‌ها در قیامت پاسخگوی تمام اعمال خود هستند و به‌صورت دقیق و حساب‌شده باید در قبال تکالیف جواب دهند به همین علت فهم دقیق از سؤال و جواب قیامت موجب درست زندگی کردن خواهد شد.

مهدوی ارفع خاطرنشان کرد: در قیامت اعضاء و جوارح انسان سخن خواهند گفت و شهادت خواهند داد و انسان نسبت به این سه تکلیف بازخواست می‌شود و غفلت از هرکدام عواقبی خواهد داشت.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: برای انجام این سه وظیفه باید به سراغ الگوهای درست برویم  که بهترین الگو خانواده‌ای است که با محوریت حضرت زهرا سلام‌الله علیها شکل‌گرفته و سبک زندگی فاطمی مصداق بارز خانواده‌ای است که این سه تکلیف فردی، خانوادگی و اجتماعی را در کنار هم به شیوه مطلوب انجام داده‌اند.

وی افزود: انسان هم نسبت به خود و هم نسبت به خانواده و اجتماع دارای مسئولیت است و فردی که درد مسلمانی را بشنود و به آن اهتمامی نداشته باشد اصلاً مسلمان نیست.

مهدوی ارفع تأکید کرد: هر انسانی نسبت به نماز، اعتقادات، حجاب و عفاف همسر و فرزندان خود مسئول است و باید در قیامت پاسخگو باشد.

وی در پایان گفت: بهترین راه برون‌رفت از این موضوع و انجام تکالیف سه‌گانه الگو گیری از خانواده فاطمی است.