به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم رابودان، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه انسان باید در زندگی خود نه تنها برای خود بلکه برای دیگران از جمله همسایه ها و اطرافیان دعا کند، گفت: دعا کلید رفع گرفتاری است و به جز رفع گرفتاری در دعا برای آن انسان ثواب و برکات زیادی نهفته است.

وی افزود: یکی دیگر از عواملی که موجب بخشش گناهان شده نماز با توجه است و باید دقت کرد که نماز با توجه نیر مانند دعا رفع گرفتاری کرده و روح انسان را به آرامش می رساند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید براینکه انسان باید در همه امور از جمله دین میانه رو باشد، گفت: میانه روی در دین نه تنها توصیه حضرت رسول(ص) به امت اسلامی بوده بلکه لقمان حکیم نیز به پسرش توصیه می کند که در راه و مشی خود میانه روی را انتخاب کند.

خانم رابودان با اشاره به اینکه انسان نمی تواند در دین سلیقه ای رفتار کرده و نسبت به بعضی از امور ایمان داشته و بعضی از امور را نادیده بگیرد، گفت: همانطور که اعتقاد به نماز و معاد جز دین است، اعتقاد به ولایت فقیه در عصر غیبت نیز جز امور دینی بوده و کسی که نماز می خواند باید به این رکن نیز اعتقاد داشته باشد.

وی با بیان اینکه انسان باید در دین تفقه کند، افزود: تفقه در دین به معنای غور عمیق در درین است و انسان باید نسبت به امور دینی معرفت عمیق کسب کرده و نظر مراجع تقلید و دین را در خصوص امور مختلف جویا شده و به درستی عمل کند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: اگر پدر و مادر در دین معرفت عمیقی کسب کنند فرزندان آنها نیز از خطر انحراف در امان هستند زیرا والدینشان با پاسخ به آنها، آنها را از انحراف دور می کنند.

خانم رابودان با تأکید بر اینکه امام علی(ع) در حدیثی نورانی در نهج البلاغه می فرمایند« شیطان به یکباره زندگی دینی شما را از بین نمی برد بلکه با وسوسه شروع کرده و پس از اینکه نماز و انس با قرآن را از انسان گرفت پس از آن اقدام به غرق کردن انسان در باتلاق گناه می کند».

وی با اشاره به اینکه اگر انسان در زندگی دچار احساس گناه و افسردگی می شود باید به درگاه خداوند سجده طولانی کند، یادآور شد: سجده طولانی گناهان انسان را از بین می برد و می ریزد.

انتهای پیام/۱۱۲