به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، علی اصغر مونسان در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) انجام شد، با اشاره به اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از حوزه‌های اشتغال آفرین کشور است، اظهار کرد: صنایع دستی هویت ایران اسلامی را به خود اختصاص داده و به اشتغال‌زایی برای خانواده‌ها کمک بزرگی کرده است.

وی اضافه کرد: تاکنون با طراحان منازل نشست‌هایی داشته‌ایم تا آن‌ها را به سمت استفاده از صنایع دستی داخلی سوق دهیم، با انجام این اقدامات استفاده از تولیدات داخلی در خانواده‌ها در حال رایج شدن است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: حضور گردشگران در ایران اسلامی بهترین تبلیغ برای نظام اسلامی است و نمی‌توان برای این دستاورد ارزش مادی قائل شد.

وی تصریح کرد: گردشگری در ایجاد اشتغال نقش مهمی دارد چراکه با سرمایه‌گذاری‌های اندک در این حوزه می‌توان یک شغل ایجاد کرد درحالی‌که اشتغال‌زایی در دیگر عرصه‌ها نیازمند هزینه‌های بسیار سنگین‌تری است.

مونسان مطرح کرد: با کم‌ترین فشارها به دولت توانسته‌ایم بخش گردشگری را تقویت و از مهاجرت جوانان از روستا به شهر جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: تا قبل از سال ۹۶ تعداد گردشگران بین چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بود که این آمار در ده ماهه سال جاری به بیش از هشت میلیون نفر رسیده است.

مونسان ادامه داد: رخ‌دادهای دی‌ماه اثرات بدی در حوزه گردشگری به دنبال داشته است درحالی‌که امیدوار بودیم این آمار در ماه‌های پایانی سال به ۱۰ میلیون نفر برسد هر چند به امید خداوند متعال بار دیگر گردشگری رونق خواهد یافت.