به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در سالن محراب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) انجام شد، فرا رسیدن رحلت حضرت ام‌النبین(س) مادر حضرت ابوالفضل(ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت: در این ایام که دهه فجر انقلاب اسلامی و ایام‌الله است، باید کارهای خداپسندانه را بیشتر از گذشته دنبال کنیم.

وی عنوان کرد: با تبلیغات گسترده دشمن در فضای مجازی بسیاری از ذهن‌ها و فکرها در دست دشمن است اما ما نباید نسبت به این وضعیت بی‌تفاوت باشیم بلکه باید در حد توان به شبهه‌زدایی بپردازیم.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه میراث فرهنگی در بسیاری از حوزه‌ها به جایگاه اصلی خود نرسیده است، گفت: با استفاده از روش‌های مختلف می‌توانیم میراث فرهنگی را تبلیغ و بهره‌مندی‌های مختلفی را در این حوزه رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که رئیس جمهور آمریکا با تهدید انتقام سخت روبرو می‌شود از ضربه زدن به میراث فرهنگی سخن می‌گوید، این نشان می‌دهد که این فرد بی‌هویت دست روی هویت و ریشه‌های ما می‌گذارد چراکه می‌داند این میراث به چه میزان ارزشمند هستند.

آیت‌الله سعیدی بر لزوم توجه به صنایع کوچک به‌عنوان یکی از توصیه‌های مهم رهبری تاکید کرد و گفت: یکی از تهدیدهای مورد توجه دشمن این است که دشمن هم‌زمان که تحریم می‌کند از این تحریم‌ها نیز وحشت می‌کند چراکه هر چیزی را که تحریم کند فرهیختگان و دانشمندان ایران اسلامی به تولید آن اقدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر چه جلوتر می‌رویم جمهوری اسلامی اتکا خود را به نفت کم‌تر می‌کند و مردم نیز با ایمان بیشتری به سمت وعده‌های الهی حرکت می‌کنند.

امام‌جمعه قم عنوان کرد: گردشگران رسانه‌های بی‌مزد و بی‌منت نظام اسلامی هستند که مردم برای این افراد اهمیت بسیاری قائل هستند.

وی اتحاد و انسجام را مهم‌ترین عامل پیشرفت نظام ایران اسلامی دانست و عنوان کرد: انسجام میان مردم، نظام، دولت، قوه قضاییه و مسئولان هیچ‌گاه نباید مورد غفلت قرار گیرد.

آیت‌الله سعیدی گفت: برخی با سخنان نادرست، اعتبار و اعتماد مسئولان نظام را از بین می‌برند درحالی‌که عزت و اقتدار ما در اتحاد و انسجام ما است و همه مسئولان نظام باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و در راستای عمل به فرمایشات رهبری تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: زمان مسئولیت‌ها محدود است و افراد با گذشت زمان تغییر می‌کنند اما باید بدانیم که اعمال انسان باقی می‌ماند و مردم نیز قدردان اعمال نیک و درست خواهند بود.