به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، همایش اجتماع قاسمیون با حضور باشکوه نوجوانان و دانش آموزان قمی در شبستان امام خمینی(ره) به مناسبت اربعین شهادت سردار شهید سلیمانی و دیگر همرزمانش برگزار شد.
حجت‌الاسلام جوشقانیان در این همایش اظهار داشت: علت همایش باشکوه قاسمیون این است که بفهمیم ویژگی‌های این شهید عزیز چه بوده است که این‌گونه قلوب مردم در شهادت ایشان محزون گشت؟
وی تأکید کرد: اولین شاخصه و ویژگی مهم شهید سلیمانی جهاد و مجاهدت درراه خدا بود، چراکه ایشان بیش از ۴۰ سال درراه اعتلای ارزش‌های انقلاب و دین در مقابل دشمنان وحشی مبارزه کرد و فاتحانه از میدان جنگ سربلند و پیروز بیرون آمد.
جوشقانیان یادآور شد: شهید سلیمانی هشت سال در دفاع مقدس یک فرمانده بی‌نظیر بود که توانست نیروهای باارزشی را تربیت نماید.
وی افزود: شهید سلیمانی درراه جهاد از هیچ‌کس هراس و باکی نداشت و در مقابل آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، داعش و گروه‌های تکفیری با تمام توان ایستادگی و مبارزه نمود.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: حمایت از مظلومان افغانستان، لبنان، سوریه و عراق و…را وظیفه خود می‌دانست و با تمام قوا در مقابل داعش جنگ نمود.
وی اظهار داشت: جهاد درراه خدا عزت بخش است و به انسان عظمت می‌دهد. حاج قاسم در دل خطر جان خود را فدای ارزش‌های دین نمودند.
جوشقانیان تأکید کرد: دومین ویژگی شهید سلیمانی، اخلاق و قصد قربت ایشان و به دست آوردن رضایت الهی بود. وی خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود می‌دید.
وی افزود: شهید سلیمانی محبوب قلوب بود و حرم‌های اهل‌بیت(ع) را از دست دشمنان محفوظ نگه داشت. باید به سیره، رفتار و فضائل این مرد الهی نزدیک بشویم. آمریکا به خیال خود حاج قاسم را از بین برد اما حاج قاسم‌ها تکثیر شدند.