به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام دادسرشت تهرانی عصر امروز در محفل سخنرانی شبستان امام خمینی(ره) اظهار کرد: بر اساس روایات یکی از مصادیق ذکر کثیر، تسبیحات مستحب حضرت زهرا سلام‌الله علیها است این ذکر شریف باید بعد از هر نماز واجب و مستحب و همچنین برای رفع مشکلات بر زبان جاری شود.

وی افزود: همچنین ذکر صلوات و درود به بانوی دو عالم نیز موجب غفران معاصی می‌شود و هم‌نشینی فرستنده صلوات با رسول خدا(ص) را در بهشت به دنبال خواهد داشت.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: یکی از ضروریات این روزگار بسیار حساس مسئله دشمن‌شناسی است که مربوط به‌تمامی اقشار جامعه است؛ انسان در حالی که دشمن را می‌شناسد باید راه‌های مقابله با آن را نیز با دقت فرا گیرد.

وی تأکید کرد: نشناختن درست دشمن ناخواسته انسان را در مسیر کمک به دشمن قرار می‌دهد به همین خاطر طبق آیات قرآن کریم چندین وظیفه مهم در مقابل دشمن وجود دارد که هر یک به نوع خود می‌تواند موجب شناخت و مقابله با دشمن شود.

دادسرشت تهرانی یادآور شد: اولین توصیه قرآن کریم در مقابل دشمن، داشتن استقامت و هراس نداشتن از قدرت و هیبت پوشالی دشمن است چراکه قدرت دشمن به‌ظاهر قوی است و به‌ظاهر دشمنان با همدیگر متحد هستند اما قلوب آن‌ها از همدیگر متفرق بوده و در هنگام بروز سختی‌ها از همدیگر جدا می‌شوند.

وی افزود: هر آسیبی که جبهه حق در مقابل دشمن ببیند متقابلاً جبهه دشمن نیز خواهد دید اما جبهه حق از خداوند اجر خواهد گرفت درحالی‌که دشمنان دستشان خالی خواهد ماند و خداوند از مسلمانان دستگیری خواهد نمود.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: خداوند قهار بر دشمن بوده و مکر و حیله دشمنان را از بین می‌برد و نقشه‌های آنان را نقش بر آب خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در مقابل ریزش‌های جبهه حق، رویش‌های مقاوم‌تری را ایجاد می‌کند که مانند کوه استوار بوده و با تمام توان در مقابل دشمن ایستادگی خواهد کرد. اینکه نیروهای جوان امروزه در جبهه مقاومت در مقابل داعش و… هستند نشان‌دهنده همین موضوع است.

داسرشت تهرانی تأکید کرد: دومین توصیه قرآن این است که هیچ‌گاه در مقابل دشمن احساس نکنید که به بن‌بست رسیده‌اید چراکه خداوند همیشه راه برون‌رفت را نشان می‌دهد مشروط بر اینکه صبر و تقوا پیشه نمایید.

وی افزود: در صورت داشتن صبر و تقوا، نقشه‌های دشمن نمی‌تواند ضرری به جبهه حق وارد سازد و همت و غیرت و ایستادگی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و… همگی نشان‌دهنده همین موضوع است.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: سومین نکته این است که دشمنان به دنبال تفرقه در میان نیروهای جبهه حق هستند به همین خاطر نباید تفرقه ایجاد شود تا دشمن بتواند جسارت به خرج دهد.

وی یادآور شد: تقویت جبهه حق با تمام توان چهارمین توصیه قرآن کریم است تا دشمن از ضربه زدن مأیوس شود و هوس تجاوز به خاک و عقاید جبهه حق را نکند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: پنجمین توصیه قرآن کریم این است که هیچ‌گاه به دشمن اعتماد نداشته باشید چون دشمنان به‌جز بغض و کینه چیزی بر دل ندارند اما بروز نمی‌دهند.

وی در پایان گفت: آخرین توصیه قرآن کریم این است که نفرت خود را از دشمن علنی فریاد بزنید و فریاد مرگ علیه آنان سر دهید تا دشمن عصبانی شده و از این عصبانیت دق کند.