به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام سید محسن سعیدی امروز در محفل سخنرانی شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر اظهار کرد: فلسفه وجودی بشریت برای عبودیت و بندگی خداست چراکه خداوند از باب لطف نعمات بسیاری را به انسان ارزانی داشته است و باید انسان شاکر درگاه الهی باشد.

وی افزود: وقتی حضرت زهرا سلام‌الله علیها مشغول عبادت می‌شدند تمام اهل آسمان از نور عبادت حضرت بهره‌مند می‌شدند و درخشش مراب و معنویت حضرت آسمانیان را خیره می‌کرد.

سعیدی تاکید کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها و حضرت علی علیه‌السلام یاور همدیگر در معنویت و عبودیت بودند و این مسئله باید برای زوجین که شریک زندگی هم هستند الگو باشد.

وی افزود: زندگی دنیا کوتاه و موقتی است در حالی‌که زندگی آخرت دائمی و جاودانه بوده و انسان باید برای سعادت خود تلاش نماید.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: وقتی انسان قصد دارد ازدواج کند باید به مسائل دینی و اعتقادی طرف مقابل اهمیت دهد نه اینکه توان مالی فرد مقابل را نگاه کند.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات دوم اسفند گفت: انتخابات یک آزمون بزرگ برای ملت ایران است و برای نظام اسلامی حائز اهمیت بوده و تعیین کننده سرنوشت ملت، امنیت، اقتدار، عزت و سربلندی ایران است.

سعیدی اظهار کرد : شرکت حداکثری درانتخابات وظیفه است و مهم‌تر از آن انتخاب درست و انسان‌های شایسته و صالح برای مجلس است.

وی خاطرنشان کرد: باید سرنوشت کشور را به دست کسانی دهیم که دلسوز، متدین، شجاع، صادق و شایسته باشند.

سعیدی گفت: بر اساس استفتاء از مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات برای افراد واجد شرایط یک وظیفه شرعی، اسلامی و الهی بوده و واجب عینی است.