به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابولقاسم دولابی در نخستین روز از ماه مبارک رمضان در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که هر روز از جوار مضجع شریف بانوی کرامت از رسانه ملی منعکس می‌شود، طی سخنانی اظهار کرد: موضوع مقاومت یک امر بسیار مهم و راهبردی در عرصه‌های مختلف است و اکنون با توجه به شرایط حساس کشور، مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و همچنین بروز بیماری کرونا و … باید بیش از پیش برای رفع مشکلات کشور به این محور اصلی توجه شود.

وی افزود: قرآن کریم کتابی برای اهل استقامت است و مقاومت در قرآن کریم بسیار مورد توجه قرار گرفته و مقابله تاریخی و جنگ حق و باطل از ابتدای خلقت بوده و تا قیامت وجود دارد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: زمانی که خداوند انسان را خلق نمود و انسان را خلیفه خود در زمین قرار داد ملائکه مطرح کردند که انسان در زمین فساد و خونریزی خواهد کرد و در ادامه شیطان نیز مقابل دستور خداوند استکبار ورزید و به آدم سجده نکرد و مقابل انسان خاضع نشد.

وی تاکید کرد: شیطان اعلام کرد مقابل انسان سجده نخواهد کرد و قسم یاد کرد همه انسان‌ها را گمراه خواهد نمود و در این راستا شیطان هم از جنود خود استفاده می‌کند و هم از پیروان انسی کمک می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: انسان‌ها به علت محدودیت منابع دنیوی و زیاده خواهی‌ها در زمین به نزاع و تقابل می‌پردازند و جبهه‌های حق و باطل به وجود می‌آیند و مسئله مقاومت می‌تواند در این مقاطع نقش خود را به‌خوبی نشان دهد.

حاج ابولقاسم خاطرنشان کرد: شیطان برای شکستن مقاومت از ابزارهای مختلف استفاده می‌کند و با تقویت جبهه باطل، تحریم‌های ظالمانه، تبلیغات مسموم، تقویت پیاده نظام و سواره نظام، انحراف اقتصادی و عاطفی، وعده‌های پوچ و غیره تلاش می‌کند پیروز میدان شود.

وی افزود: اهمیت مقاومت زمانی به خوبی روشن می‌شود که انسان متوجه شود شیاطین جن و انس هر لحظه تلاش می‌کنند انسان را شکست دهند و باید انسان در کنار استقامت، به بقاع متبرکه، اولیای الهی پناه ببرد و از خداوند و اهل‌بیت(ع) کمک گیرد.

این مفسر قرآن کریم تاکید کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از توطئه‌های دشمن است به همین علت موضوع مقاومت، نقش مناسک دینی در مقاومت، نقش دعا در مقاومت، طلایه‌داران مقاومت و اسوه‌های جبهه مقاومت می‌تواند راه گشای بسیاری از مشکلات باشد.