استاد حوزه علميه قم گفت: علاقه به دنيا انسان را به گناه و نابودي مي‌كشاند و عذاب اخروي را براي فرد به همراه دارد بنابراين مسلمانان بايد با الگوگيري از سيره و روش اهل بيت(ع) زمينه دوري و كاهش علاقه به دنيا را در خود تقويت كنند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام  فرحزاد ظهر امروز در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) با بيان اينكه انسان‌ها همواره بايد در زمينه كاهش وابستگي به دنيا گام بردارند اظهار كرد: اگر انسان در مسير آخرت حركت كند ثروت خود در مسير كمك به همنوعان خود مصرف مي‌كند به اين وسيله به تضمين آخرت خود مي‌پردازند و از پاداش اخروي بهره‌مند مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: انسان بايد تمرين كند تا وابستگي خود را به دنيا كاهش دهند و تا اندازه‌اي اين امر در درون فرد تقويت شود و دنيا را مبنا قرار ندهد كه با از دست دادن وسايل دنيوي دچار ناراحتي نشوند امير مؤمنان علیه السلام نيز در فرمايشي به امام حسن علیه السلام در زمينه دوري از وابستگي به دنيا سفارش داشتند.
استاد حوزه علميه قم با تأكيد بر دوري از علاقه و حب مال در دنيا گفت: پيامبر اكرم(ص) نويد روزي را داده بودند كه مردم به دنبال پول و ثروت مي‌روند و حتي به اندازه‌ پرستش اين امر را پيگيري مي‌‌كنند بنابراين فرد بايد مسيري را طي كند مال دنيا را از خود دور كند.
وي خاطرنشان كرد: قناعت از جمله نكات مهم است بر همين اساس انسان بايد در مسير كاهش حب به مال دنيا گام بردارد و ثروت و قدرت زمينه‌اي براي ضايع كردن حقوق مردم نباشد.
فرحزاد با بيان اينكه امام علي علیه السلام نمونه انساني است كه درون خود را از علاقه و حب به دنيا خالي كرده بودند گفت: ساده‌زيستي در زندگي اين امام بزرگوار مشاهده مي‌شود به طوري كه در ازدواج با حضرت زهرا سلام الله علیها نيز اين نكته را در نظر داشتند و بر همين اساس عمل مي‌كردند.

وي خاطرنشان كرد:‌ پيشواي نخست شيعيان به كار و تلاش براي كسب روزي حلال مي‌پرداختند و حفر چاه‌ها و احياي نخلستان‌ها را در دستور كار داشتند ولي براي آباداني آخرت خود درآمد حاصل از آنها را براي كمك به نيازمندان هزينه مي‌كردند.
استاد حوزه علميه قم عنوان كرد: علاقه به دنيا انسان را به گناه و نابودي مي‌كشاند و عذاب اخروي را براي فرد به همراه دارد بنابراين مسلمانان بايد با الگوگيري از سيره و روش اهل بيت(ع) زمينه دوري و كاهش علاقه به دنيا را در خود تقويت كنند.
وي با بيان اينكه زمينه محاسبه در آخرت براي ارزيابي امور دنيوي انسان فراهم شده است گفت: پيشواي نخست شيعيان از جايگاه‌ها و پست‌هاي دنيوي دوري مي‌كردند و در پذيرش مقام خلافت تنها احياي حق مظلومان را در نظر داشتند زيرا اعتقاد به روز حساب داشتند.
فرحزاد يادآور شد: شهادت امام علي علیه السلام نيز به صورت مظلومانه انجام شد و به منظور اينكه دشمنان از مكان مزار اين امام اطلاع نشوند شبانه به خاك سپرده شدند.

انتهای پیام/