به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله ابراهیم امینی که از چند روز پیش در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود شامگاه جمعه پنجم اردیبهشت‌ماه به دیار باقی شتافت.
آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس، امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان قم به دنبال ارتحال آیت‌الله امینی با صدور پیامی درگذشت این عالم ربانی را تلست گفت که متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
قال رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله
مَوتُ العالِمِ مُصيبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ
(کنزالعمال ۲۸۸۵۸)
خبر ارتحال فقیه عامل و یار دیرین امامین انقلاب، امام جمعه شهر مقدس قم، عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، حضرت آیت‌الله ابراهیم امینی (رضوان‌الله تعالی علیه) مصیبتی گران و غیرقابل‌جبران است که موجبات تأثر و تألم فراوان را به همراه داشت.
نوای پرصلابت خطبه‌های سرشار از معنویت و اخلاق و البته بصیرت افزای ایشان هنوز از منبر نماز جمعه شهر علم و بصیرت طنین‌انداز است.
آن مجاهد نستوه عمر پربرکت خویش را در مسیر تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و اخلاقی انقلاب اسلامی صرف نمود و با صراحت و صداقت، تا پایان عمر پربرکت خویش، با دغدغه جامعه اسلامی و دستاوردهای خون پاک شهیدان زیست.
این‌جانب فقدان این عالم وارسته را به محضر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید و علما، مردم شریف قم، نجف‌آباد و آحاد ملت شریف ایران، بالأخص بیت معزز آن مرحوم تسلیت عرض نموده و در طلیعه ماه رحمت و مغفرت، از جوار مضجع شریف بانوی کرامت علو درجات و رحمت واسعه الهی را برای ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل را برای بازماندگان مکرمشان مسألت دارم.
نماینده ولی فقیه استان و تولیت آستان مقدس قم
سید محمد سعیدی