به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام الله علیها در مراسم تجلیل از جهادگران عرصه سلامت که ظهر امروز با حضور محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در سالن امام خامنه ای حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، حضرت زینب سلام الله علیها را بانویی دانست که از کودکی تا آخر عمر خود راه و رسم پرستاری را به ما آموخت و اسوه صبر و مقاومت شد.
وی با تقدیر از تلاش و مجاهدت کادر پزشکی کشور در مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: این ویروس با توجه به مسری بودن و درمان نداشتن، آزمایش و ابتلاء بزرگی برای همه مردم، مسؤولان و کادر درمان بود و درس‌ها، عبرت‌ها و پیام های بزرگی را برای ما به دنبال داشت.
نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به نزدیک بودن ولادت حضرت عیسی(ع) ایشان به اذن خدا بیماران را در مان می کردند و برای بهبود جسم و روح مردم خدمت رسانی داشتند، افزود: پرستاران که برای سلامت جسمی بیماران تلاش می کنند از نظر روحی هم تأثیر فراوانی بر روی بیماران دارند و حرف‌های آنان درذهن بیمار می‌ماند وتاثیر گذار است..
وی خدمت به بیماران نیازمند را بالاترین نوع مواسات و کمک مؤمنانه دانست و گفت: خدمت به نیازمندان از نوع فعل انبیاء و اولیاء خدا است و اجر و پاداش زیادی دارد.
آیت الله سعیدی افزود: در روایات از قم به عنوان حرم اهل بیت علیهم السلام تعبیر شده و خدمت به اهل قم به عنوان شهر اهل بیت علیهم السلام از اجر و پاداش دو چندان برخوردار است.
وی با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام که فرمودند در سختی ها به ما اهل بیت پناه ببرید، افزود: حرم های اهل بیت علیهم السلام ملجأ و پناهگاه مردم است و باید در شرایط سخت امروزی با رعایت پروتکل های بهداشتی بتواند پذیرای زائران باشد تا مردم به این بزرگان پناه بیاورند