به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی شب گذشته در ویژه‌برنامه خانواده فاطمی که هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در جوار مضجع شریف کریمه اهل‌بیت(س) دنبال می‌شود، طی سخنانی اظهار کرد: یکی از واژه‌هایی که در اخلاق اسلامی مطرح است و اهل معنا به آن توجه دارند، مقام صبر و شکیبایی است.
وی با بیان این‌که صبر در برخی موارد درست معنا نمی‌شود و موجب تساهل و تسامح در مسائل می‌شود، افزود: صبر صحیح این است که انسان در برابر مشکلات، مقاومت و ایستادگی داشته باشد و عقب‌نشینی نکند.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: این‌که انسان آینده‌ و هدفی داشته و برای هدفش در برابر مشکلات صبر و ایستادگی کند، موجب کمال او می‌شود.
وی با اشاره به این‌که یک صبر عوامانه و یک صبر زاهدانه داریم، بیان کرد: در صبر عوامانه انسان نسبت به مسائلی که برای خودش پیش می‌آید انواع صبر بر مصیبت، اطاعت و معصیت را درنظر می‌گیرد اما در صبر زاهدانه که دارای جایگاه والایی است، انسان باید مقاومت خاصی داشته و فسادستیز و ظالم‌ستیز باشد.
آقاتهرانی خاطرنشان کرد: در صبر زاهدانه انسان علاوه بر خود باید به فکر مظلومان جامعه نیز باشد و مقابل ظلم و تعدی افراد ظالم ایستادگی کند.
وی در پایان افزود: همه ما باید از افرادی باشیم که موجب احیای دین و انقلاب بوده و جامعه را به ظهور حضرت ولی‌عصر(ع) نزدیک کنیم.