به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امشب در ویژه برنامه مناجات شبانه حرم مطهر که به صورت زنده از رسانه ملی در کنار مضجع شریف بانوی کرامت منعکس شد، با اشاره به اینکه زیارت اباعبدالله(ع) از اعمال ویژه ماه مبارک رمضان است، اظهارکرد: بیماری کرونا موجب شد نتوانیم برای افرادی که در اثر این بیماری از دنیا رفتند مجلس ختم و عزا بگیریم.
وی ادامه داد: چه خوب است که مبالغی که برای مجالس این عزیزان درنظر داشتیم هزینه کنیم را به عنوان خیرات و به نیت این افراد به نیازمندان داده و گره از کار مستضعفی باز کنیم.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خیرات و صدقات دادن از اعمال ویژه در ماه رمضان و دیگر ماه‌های سال است، مطرح کرد: ماه رمضان ماه رحمت است و فراگیری و وسعت رحمت خداوند به اندازه تمام عالم است.
وی افزود: در جنگ احد شخصی به پیامبر(ص) گفت که در امت‌های قبلی هر قومی که پیامبر خود را آزار و اذیت می‌کرد پیامبرانشان آن‌ها را نفرین می‌کردند اما پیامبر(ص) فرمودند خدای متعال مرا برای نفرین نفرستاده بلکه مرا برای هدایت فرستاده و سپس از خداوند طلب کرد آن‌ها را به راه راست هدایت کند.
فرحزاد با بیان اینکه خداوند کتاب خود را بعد از اسم الله با رحمن و رحیم شروع کرده است، عنوان کرد: در دعای ابوحمزه که در این شب‌ها نیز خوانده می‌شود، آورده شده است خدایا از تو سپاسگزارم که آنقدر به من بخشش و حلم دادی که انگار من اصلا گناهی نکرده‌ام.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص)، خاطرنشان کرد: خداوند ۱۰۰ رحمت خلق کرده و ۹۹ رحمت را برای آخرت ذخیره و یک رحمت را در دنیا خرج کرده است و از این یک رحمت، پدر و مادرها، معلم‌ها، خواهر و برادرها و غیره محبت دارند.
این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه در روز قیامت حتی ابلیس که دشمن خداوند است به رحمت خداوند طمع خواهد داشت، تصریح کرد: هر شخصی که هفت مرتبه ذکر یا ارحم الراحمین را بگوید خداوند پاسخ می‌دهد که بگو ای بنده من، هرچه بخواهی من اجابت خواهم کرد.