به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد حاج ابولقاسم دولابی در هشتمین روز از ماه مبارک رمضان در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که از رسانه ملی منعکس می‌شود، با اشاره به اینکه خداوند در سوره اعراف به شرح حال اقوام مختلف پرداخته است، اظهار کرد: در این سوره که حدود ۳۰ آیه دارد مشخص خواهد شد که دشمن مقاصد مختلفی دارد و مسلمانان باید در جبهه‌های متعددی با آن‌ها مبارزه کنند.
وی با بیان اینکه آیه ۵۹ این سوره به قوم حضرت نوح(ع) اشاره دارد، مطرح کرد: قوم ایشان مشکلاتی از جمله فساد عقیدتی داشتند و بدلیل نداشتن بصیرت و دنیاپرستی برابر پیامبر خود ایستادگی کرده و به بت پرستی پرداختند.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت حود پیامبر دیگری هستند که در آیات بعدی به قومشان اشاره شده است افرادی که برابر دعوت پیامبرشان می‌گفتند چگونه سنت‌های خودمان را کنار گذاریم و به حرف تو گوش دهیم.
وی با اشاره به آیه ۷۰ سوره اعراف، عنوان کرد: خداوند در این آیات به قوم ثمود اشاره می‌کند آن‌ها مستکبران و مرفحان بی‌رحمی با کاخ‌های اشرافی بودند و مستضعفانی که ایمان آورده را تمسخر می‌کردند که چگونه به حرف مردی که هیچ ثروتی ندارد گوش می‌دهید.
حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه در این آیات آمده است که قوم لوط نیز دارای مفاسد اخلاقی بوند، خاطرنشان کرد: در آیه ۸۵ این سوره خداوند قوم حضرت شعیب را مثال زده است که این گروه مشکل مفاسد اقتصادی داشتند، کم فروشی، کلاهبرداری، راهزنی و ایجاد ناامنی برای پیروان حضرت شعیب ازجمله اقدامات آن‌ها بود که خداوند پس از اینکه پند و اندرز پیامبرشان اثرگذار نبود آن‌ها را عذاب داد.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: زمانی می‌بینیم که دشمن رودرروی ما ایستادگی نکرده اما غافلیم که همین دشمن از سیستم اقتصادی وارد می‌شود، به وسیله برخی از نظام‌های اقتصادی و بانک‌ها درحال ضربه زدن است و یا زمانی از جبهه فرهنگی حمله می‌کند و به وسیله فیلم‌ها و سریال‌ها به ما ضربه خواهد زد و یا حتی در مواردی از عرصه سیاسی در انتخابات وارد می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه برای پیروزی در جبهه‌های مقاومت باید به تمام این عرصه‌ها توجه داشته باشیم، یادآور شد: امیرالمومنین(ع) همیشه برابر دشمن هوشیار بودند و هرگز غافلگیر نشدند، ایشان در حدیثی می‌فرمایند فردی که از دشمن غفلت کند، حیله‌های دشمن او را بیدار خواهد ساخت.
حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) نیز فرمودند باید متوجه باشید، باید شما دشمنانتان را بشناسید و اگر نشناسید نمی‌توانید دشمن را دفع کنید، اضافه کرد: همچنین مقام معظم رهبری می‌فرمایند مهم این است که در هر دوره‌ای بفهمیم دشمنی دشمن چگونه است و نقشه دشمن را بفهمیم.
وی اضافه کرد: ایشان می‌فرمایند در جنگ نظامی اگر بفهمیم نقشه دشمن چیست پیشگیری می‌کنیم باید خود را آماده کنیم که یا خوب دفاع کنیم و یا حمله پیش دستانه خواهیم داشت، در جنگ تبلیغاتی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و جنگ نفوذ هم به همین شکل است و باید حدس بزنیم دشمن چه نقشه‌ای در سر دارد.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در قرآن کریم نیز بارها آمده است «ای مومنان هوشیار باشید که دشمن از راه‌های مختلف برای ضربه زدن به شما استفاده خواهد کرد»، یادآور شد: در دوران شیوع بیماری کرونا نیز رهبر انقلاب پیشنهاد کمک دشمنان را رد کردند چراکه اگر هم پیشنهاد آن‌ها درست باشد نمی‌توان به این دشمن همیشگی اطمینان کرد.