به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، رواق کودک و نوجوان حرم بانوی کرامت در ایام بسته بودن موقت درب‌های حرم و همچنین آغاز ماه مبارک رمضان سامانه ملی نوجوانان فاطمی را به نشانی javaneno.amfm.ir راه‌اندازی نموده است تا بتواند در ایام شیوع بیماری کرونا و ماه مبارک رمضان در فضای مجازی بهترین خدمات را به مخاطبان ارائه دهد.

بر اساس این گزارش، برگزاری جشنواره طلیعه بندگی در هفت بخش مختلف در سامانه ملی نوجوانان فاطمی با شرکت بیش از چهار هزار دانش‌آموز به‌صورت غیرحضوری و آنلاین دنبال شده و هماهنگی با دانش‌آموزان به‌صورت تلفنی بوده و انتقال مفاهیم و محتوای جشنواره با استفاده از فضای مجازی انجام‌شده است.

همچنین ویژه‌برنامه حفظ موضوعی قرآن کریم به‌صورت آیات منتخب با عنوان «نشانه‌ها» در مدت‌زمان بسته بودن موقت درب‌های حرم مطهر و ماه مبارک رمضان نیز از دیگر برنامه‌های اجراشده برای نوجوانان است که تمامی مراحل ثبت‌نام و مسابقه نیز در فضای مجازی دنبال شده است.

مسابقه کتاب‌خوانی با عنوان «هیچ‌کس به من نگفت» که در خصوص مهدویت و معرفی و درد دل با امام زمان(عج) می‌باشد نیز با شرکت هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز و ارسال پاسخ‌نامه توسط دانش‌آموزان انجام‌شده است که ۱۵ اردیبهشت نیز قرعه‌کشی هدایای آن انجام خواهد شد.

پویش «به تو از دور سلام» که با دعوت از نوجوانان کل کشور انجام‌شده و قرار است نوجوانان دل نوشته‌ها، تصاویر، زیارت خوانی و…. را به‌صورت تصویر ارسال نمایند و تاکنون نیز حدود ۳۰۰ نفر محتوا ارسال نموده‌اند.

برگزاری هیأت مجازی محفل نوجوانان فاطمی که در گذشته هر هفته در حرم مطهر برگزار می‌شد بعد از شیوع بیماری کرونا در فضای این برنامه به‌صورت مستمر به‌صورت هیأت مجازی با سخنرانی و مداحی برگزار می‌شود.