به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیگدلی طی سخنانی ظهر امروز در سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: یکی از القاب این امام بزرگوار «کاظم» است یعنی فردی که خشم خود را فرومی‌نشاند و طبق روایت فرونشاندن خشم آثار دنیوی و اخروی را به دنبال دارد.

وی افزود: خشم از نعمات الهی است و اگر هشت سال دفاع مقدس رزمندگان نسبت به متجاوزان خشم مقدس نداشتند نمی‌توانستند دفاع کنند چراکه خشم در مقابل دشمن باعث انگیزه جهاد است اما باید این خشم کنترل شود و با کفار با شدت تمام و با دوستان با روحیه رحیمانه برخورد شود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: گاهی دشمن نمی‌فهمد و جاهل است و انسان با  صبوری می‌تواند دشمن جاهل را به سمت دوستی بکشاند به همین خاطر برخورد امام کاظم علیه‌السلام با دشمنان جاهل و ناآگاه این‌گونه بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از القاب دیگر امام موسی کاظم علیه‌السلام  «باب‌الحوائج» الی الله است و این لقب اگرچه به افراد دیگری نیز منسوب است  اما باب‌الحوائج مصطلح تنها به امام کاظم علیه‌السلام اطلاق می‌شود چراکه بروز و ظهور رفع حوائج در تاریخ زندگانی امام کاظم علیه‌السلام  بسیار است.

بیگدلی یادآور شد: شبهه افکنان درک نمی‌کنند که امام کاظم علیه‌السلام بااینکه قادر بودند خود را از زندان آزاد کنند اما راضی به تقدیرات الهی بودند چراکه ائمه معصومین بااینکه مظلوم هستند اما مظلوم عاجز نیستند و یکی از علل ایجاد شبهه نسبت به قدرت حضرات معصومین عدم معرفت به جایگاه و مقام اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: خانه‌نشینی ۲۵ ساله حضرت علی علیه‌السلام از مصادیق بارز راضی بودن به تقدیرات است و اینکه حضرت با این‌همه عظمت نتوانند حاکم جامعه اسلامی شوند برای افراد ناآگاه تعجب‌آور است؛ مظلومیت خاندان عصمت و طهارت به علت عجز و نانوانی نیست بلکه آن‌ها مظلوم مقتدر هستند و در اوج قدرت به آن‌ها ظلم می‌شود اما راضی به رضای الهی هستند.

بیگدلی خاطرنشان کرد: نباید تصور شود امام کاظم علیه‌السلام یک مرد کهن‌سال و عاجز در زندان بودند بلکه با زندانی شدن حضرت چهره واقعی حاکمان بنی‌عباس پدیدار گشت.

وی افزود: ظلم بیش‌ازحد بنی‌عباس مدت‌زمان عمر ائمه معصومین را کاهش داد اما ستاره پرفروغ امامت هنوز هم می‌درخشد درحالی‌که آثاری از حاکمان جور وجود ندارد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: هر معجزه‌ای که انبیاء گذشته داشتند ائمه معصومین نیز قدرت آوردن همان معجزه را دارند و می‌توانند باقدرت الهی که دارند اقدامات خارق‌العاده‌ای در عالم هستی انجام دهند.

وی افزود: در ایام بیماری کرونا عقاید عده‌ای تضعیف شد درحالی‌که باید در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های  بهداشتی و زدن ماسک، توسل به خاندان عصمت و طهارت داشته باشیم.