به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، افطاری دادن به روزه‌داران به ویژه نیازمندان یکی از سنت‌های مورد پسند الهی است که توجه به این سنت در آیات و روایات مختلف مورد تاکید قرار گرفته است.

حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها که هر ساله در همه شب‌های ماه مبارک رمضان پذیرای روزه‌داران در سفره افطاری صحن صاحب‌الزمان(عج) بوده است، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اقدام به طبخ و پخش افطاری گرم و سرد در مناطق مختلف شهر مقدس قم کرده است.

در این راستا آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در قالب طرح «کمک مؤمنانه، ضیافت کریمانه» با شعار سفره‌ای به وسعت یک شهر، شرایطی را فراهم آورده است تا تمام افراد با هر توان مالی بتوانند در این افطاری مشارکت و از ثواب افطاری دادن به روزه داران برخوردار شوند.

لذا علاقه‌مندان می‌توانند وجوه و نذورات خود را برای مشارکت در افطاری حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به شماره کارت ۶۰۳۹۶۹۱۱۹۹۵۰۳۰۸۷، به شماره حساب ۰۱۰۸۰۸۰۱۰۱۰۰۲ و یا با استفاده از سامانه پرداخت موبایلی  #251*741*  و سامانه پرداخت اینترنتی nazr.amfm.ir/rmz  واریز کنند.

بر اساس اعلام مسئولان آستان مقدس قرار است در قالب این طرح یک میلیون افطاری در ماه مبارک رمضان تهیه و توزیع شود که ۷۰۰ هزار از این تعداد افطاری سرد و ۳۰۰ هزار نیز افطاری گرم خواهد بود.