به گزارش پایگاه خبری حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سید محمد موسی کاظمی طی گفت‌وگویی با اشاره به خرید دستگاه مکانیزه طبخ و آبکشی برنج در مهمانسرای حرم مطهر اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش آمار پخت و نیاز حرم به آشپزخانه و تجهیزات صنعتی، اقدام به خرید یک دستگاه خط پخت مکانیزه برنج و آبکشی با چهار دیگ جک دار (هیدرولیک) کرده‌ایم.

وی افزود: از ویژگی‌های این دستگاه تسریع در فرآیند پخت و تهیه غذا در کم‌ترین زمان ممکن و کاربری آسان بدون دخالت دست و رعایت مسائل بهداشتی است.

موسی کاظمی خاطرنشان کرد: تعداد پرس برنج تهیه شده با استفاده از خط پخت و آبکشی مکانیزه در هر ساعت دو هزار پرس است که در ماه مبارک رمضان در مدت زمان سه ساعت ۶۰۰۰ پرس برنج به وسیله این دستگاه طبخ می‌شود.

وی با اشاره به لزوم رعایت نکات بهداشتی در زمان طبخ، بسته بندی و توزیع غذا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: نیروهای مدیریت بهداشت و درمان هر روز صبح به هنگام ورود خادمان برای آشپزی و بسته‌بندی، تست غربالگری تب سنجی و اکسیژن را از تمامی افراد به عمل می‌آورند و همه خادمان به هنگام بسته‌بندی از کلاه، ماسک، دستکش و پیشبند استفاده می‌کنند.