به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد حاج ابولقاسم دولابی در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که از رسانه ملی منعکس شد، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام، اظهار کرد: آیات جزء پانزدهمین آیات بسیار موثری در پیروزی جبهه حق است.

وی با بیان اینکه آیات سوره اسراء مبنی بر این است که باطل نابود شدنی است، عنوان کرد: مشرکان مکه در زمان پیامبر(ص) بهانه‌های مختلفی می‌آوردند گاهی از ایشان درخواست می‌کردند که در زمین خشک مکه چشمه‌ای جاری کند، گاهی می‌گفتند از آسمان سنگ‌هایی بر سر ما ببارد، گاهی می‌گفتند چرا شما خانه‌ای از طلا و زیورآلات مانند پادشاهان ندارید، گاهی می‌گفتند چرا شما به آسمان پرواز نمی‌کنید و به بهانه‌های مختلف از دستورات پیامبر(ص) سرپیچی می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند در آیات پایانی سوره اسراء به چهار نکته اشاره کرده است که نخستین آن اهتمام به نمازهای روزانه است، مطرح کرد: خداوند در آیه ۷۸ سوره اسراء نمازهای روزانه را مورد تاکید قرار داده است.

وی افزود: نقل شده است هرگاه امام حسن علیه‌السلام وضو می‌گرفت اعضای بدن حضرت می‌لرزید و رنگ چهره ایشان زرد می‌شد و وقتی از حضرت سئوال می‌شد می‌فرمودند سزاوار است فردی که در برابر خداوند می‌ایستد رنگ صورتش زرد شده و بند بند اعضای بدنش به لرزه بیافتد و یا زمانی که وارد مسجد می‌شدند می‌فرمودند خداوندا بنده تو به درب خانه تو آمده و تو به فضل خویش از او بگذر.

حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه دستور دوم اهتمام به شب زنده داری و نافله شب است، خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۷۹ این سوره می‌فرماید شب‌ها بیدار باش و به اقامه نافله شب بپرداز؛ طی روز کارهای زیادی باید انجام دهیم و انرژی لازم برای این کارها را باید از عبادت در دل شب بگیریم.

وی با اشاره به اینکه دستور سوم درخواست صدق و راستی از خداوند متعال در همه لحظات است، تصریح کرد: خداوند در آیه ۸۰ سوره اسراء به سه عامل موفقیت اشاره دارد و آن ورود صادقانه در کارها، به پایان بردن کارها با نیت صادقانه و اخلاص و همچنین برخورداری از حمایت الهی است.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام با بیان اینکه رمز موفقیت این است که جبهه مقاومت از آغاز تا پایان صادقانه و مخلصانه تلاش کند، یادآور شد: نکته چهارم امید داشتن و باور به نابودی جبهه مقابل است، خداوند در آیه ۸۱ یک نکته مهم را به جامعه ایمانی و جبهه مقاومت گوش‌زد می‌کند و آن هم این است که زمانی که حق آمد باطل می‌رود.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه حق می‌ماند و باطل دوران کوتاه مدتی دارد، بیان کرد: در سوره رعد نیز خداوند باطل را به مانند کف روی آب خوانده است و آنچه که می‌ماند به نفع مردم است.

حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه باطل بدلیل اینکه با نظام عالم هماهنگ نیست ماندنی نیست، ابراز کرد: طی سالیان گذشته نمونه‌های بسیاری را از نابودی باطل دیده‌ایم هشت سال دفاع مقدس، جنگ ۳۳ روزه در لبنان و شکست داعش نمونه‌های این موضوع است.

وی اضافه کرد: باتوجه به آیات قرآن می‌توان نتیجه گرفت شکست قدرت‌های مستکبر مثل آمریکا و اسرائیل قطعی است و چند شرط یادشده لازم دارد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرنگان رهبری ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند اگر حق آمد باطل خود به خود نابود خواهد شد، آمدن حق شعار نیست آمدن حق عمل است، آمدن حق نشان دادن به حسب اعتقادات، اعمال و افکار است و پیاده کردن احکام الهی است، اگر احکام الهی بر یک ملت پیاده شود باطل از آن ملت کوچ می‌کند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز در سخنانی فرمودند ما می‌دانیم که چون عدل و حق در جریان اصلی و طبیعی عالم وجود است و حرکت و رشد تمام موجودات زنده در راستای حق است، رشد غیر حق محکوم به فنا است بنابراین هر حرکتی که بر مبنای حق باشد و با تلاش و مجاهدت باشد پیروز خواهد شد به شرطی که اهل حق بر آن بیایستند، مبارزه کنند و برای آن تلاش کنند تا پیروز شوند.