به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، ۹ دی را روز خروش ملت و تجلی بصیرت ایرانیان دانست و با تأکید بر این که در روز ۹ دی ملت ایران بصیرت خود را به جهانیان نشان دادند، به موضوع بصیرت از نگاه قرآن و ابعاد مهم بصیرت اشاره نمود.

 وی در ادامه ضمن تبیین فرازهایی از آیات سوره مبارکه یوسف با اشاره به این که انسان بصیر نگاهی عمیق به تمام ابعاد مسائل دارد، یادآور شد: اگر کسی باخدا باشد حتی ممکن است به او ضرباتی وارد شود و درون چاه بیفتد، اما سرانجام با صبر بر سختی‌ها، قله عظمت نصیبش خواهد شد؛ هرکه باخدا باشد، خدا با اوست.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر در ادامه ضمن اشاره به شاخص‌های مهم بصیرت، خداشناسی را نخستین شاخص انسان بصیر توصیف نمود و ابراز داشت: انسان بصیر همچون حضرت یوسف(ع) خدا را می شناسد و به قدرت خدا باور دارد و به خاطر لذت های زودگذر دنیا تن به ذلت گناه نمی دهد.

 حاج ابوالقاسم با بیان این که دشمنی با منادیان راه حق در ذات شیاطین نهادینه شده است، یادآور شد: با بصیرت باش؛ یعنی دوست و دشمن خود را بشناس و ساده لوحی نکن، مراقب باش فریب دشمن را نخوری و دشمن به بهانه های مختلف بر تو مسلط نگردد.

 وی با اشاره به این که هرکس از یاد خدا غافل شود و خدا را نبیند، شیطان بر او مسلط خواهد شد، افزود: مبتنی بر آیات الهی آن کسی که بصیرت دارد، با کسی که نابینا و چشم دلش کور شده یکسان نیست؛ آنهایی که اهل ایمان و عمل صالح هستند قطعا با آنهایی که اهل کارهای ناشایستند یکسان نخواهند بود.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که معنای بصیرت و حقیقت در مؤمنان صادق و خالص متبلور است، اظهار داشت: نقطه مقابل بصیرت، کوردلی است؛ کوردلی صفت گنهکاران و کسانی است که از دستورات الهی سرپیچی می‌کنند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را معلمان بزرگ بصیرت در عصر حاضر توصیف نمود و با بیان این که گفتمان انقلاب اسلامی میلیون‌ها بصیر تربیت نموده است، اظهار داشت: ملت ایران اسوه بصیرت در جهان هستند که جلوه های بزرگ و زیبای خدا شناسی را در دفاع از نظام اسلامی به منصه ظهور رساندند.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر بصیرت را مهمترین عامل جان‌فشانی امت در راه اسلام و انقلاب برشمرد و ابراز داشت: ملت با بصیرت ایران با حضور در عرصه ایثار و فداکاری، نظام مروج قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام را دوست دارد و برای این نظام جان‌فشانی کرده، جان و جوان می‌دهد و از مالش می‌گذرد.

 حاج ابوالقاسم حضور پرشور ملت در صحنه عبودیت را از دیگر جلوه‌های بصیرت ایرانیان دانست و ابراز داشت: کسانی که می‌خواهند باطن ملت ایران را بشناسند، حرم‌های ائمه معصوم علیهم‌السلام در مشهد، عتبات‌عالیات و قم را ببینند که پیوسته مملو از جمعیت است؛ علاقه مردم به این مکان‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

 وی قیام ملت در یوم الله ۹ دی، شکوه پیاده روی اربعین و مراسم تشییع میلیونی شهید حاج قاسم سلیمانی را نمایی از بصیرت ایران و ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن شناسی جلوه دیگر بصیرت ملت ایران است؛ ایرانیان در سایه سار تعالیم امام و رهبری به جهانیان درس بصیرت دادند.

 حاج ابوالقاسم یادآور شد: چشمان جهانیان، ۴۰ سال دیرتر از ملت ایران و بعد از مشاهده جنایات و خونخواری‌های رژیم صهیونیستی و شهادت ۲۰ هزار زن و کودک فلسطینی در کمتر از ۳ ماه، که ۸ هزار نفرشان کودکان هستند، باز شد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که امروز طبل رسوایی امریکا در عالم نواخته شده و رژیم صهیونیستی در مقابل هسته مقاومت عاجز و درمانده است، یادآور شد: ۹ دی، روز ملت ایران و روز اوج حرکت امت به سمت قله ظهور و زمینه سازی برای طلوع خورشید ولایت امام زمان(عج) بود.

 حاج ابوالقاسم در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به موضوع انتخابات تصریح کرد: علی رغم تمام مشکلات و هجمه‌های روانی دشمن برای مأیوس‌سازی ملت، مردم غیور ایران با حضور پرشور در انتخابات دشمن را مأیوس و مایه بهت و تعجب جهانیان خواهند شد. ملت سرافراز ایران این بصیرت را از مقتدایش اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و علم‌دار کربلا ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام به ارث برده است.