به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد حاج ابولقاسم دولابی در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که از رسانه ملی منعکس شد، با اشاره به اینکه خداوند در آیات پایانی سوره صافات به یکی از سنت‌های خود اشاره می‌کند، اظهار کرد: یکی از این سنت‌ها پیروزی سپاه حق است و در این آیات آمده است که وعده قطعی ما نسبت به مامورانمان مشخص شده، آن‌ها به یقین یاری می‌شوند و سپاهیان ما در تمام صحنه‌ها پیروز هستند.

وی با بیان اینکه خداوند در این سوره به سرنوشت ۹ پیامبر خود و جلوه‌هایی از یاری آن‌ها اشاره می‌کند، مطرح کرد: خداوند در آیات قرآن کریم به برخی از سنت‌های خود اشاره می‌کند، سنت‌های الهی به معنای قوانینی که در اداره این عالم حاکم هستند، است و یکی از این قوانین پیروزی سپاهیان حق است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند در آیات ۷۵ تا ۷۹ سوره صافات به حضرت نوح علیه السلام اشاره می‌کند، عنوان کرد: حضرت نوح علیه السلام اسطوره مقاومت است و ۹۵۰ سال مردم را به حق دعوت کرد و در نهایت پیروز شد.

وی با بیان اینکه آیات ۱۰۹ تا ۱۱۱ نیز به سرنوشت حضرت ابراهیم علیه السلام اشاره دارد، خاطرنشان کرد: در این آیات بعد از حضرت نوح علیه السلام به حضرت ابراهیم علیه السلام و بت شکنی‌های ایشان و سپس به حضرت اسحاق و اسماعیل و فداکاری‌های ایشان و اینکه چگونه حضرت ابراهیم علیه السلام در نوجوانی در برابر بت پرستان ایستاد، اشاره شده است.

حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به آیات ۱۲۰ تا ۱۲۲، تصریح کرد: در ادامه داستان حضرت موسی علیه السلام و هارون نقل شده است که چگونه خدای متعال موسی علیه السلام و بنی اسرائیل که نه مردان جنگی و نه سلاح جنگی داشتند را در برابر فرعون به پیروزی می‌رساند.

وی افزود: در ادامه این آیات به داستان حضرت الیاس که با بت پرستان مقابله می‌کند و سپس حضرت لوت که در برابر مفاسد اخلاقی قوم خود می‌ایستد و سپس قوم یونس که تنها قومی بودند که به پیامبر خود ایمان آوردند و عذاب نشدند نیز اشاره شده است.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) با اینکه در محراب به شهادت رسید اما پیروز واقعی بود، یادآور شد: جمع بندی این آیات در آیه پایانی است که وعده قطعی ما نسبت به ماموران ما از قبل مشخص شده است و آنان پیروز می‌شوند.

وی اضافه کرد: از امام سجاد علیه السلام سئوال شد که پیروز کربلا چه شخصی بود و ایشان پاسخ دادند هنگام نماز اذان و اقامه بگو خواهی دید پیروز واقعی چه کسی است و ایشان اشاره می‌کند که سپاه یزیدیان نمی‌خواستند نامی از پیامبر(ص) و اسلام بماند ولی شکست خوردند.

حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به اینکه در طول تاریخ نمونه‌های بسیاری وجود دارد که فرستادگان الهی به پیروزی واقعی در جبهه مقاومت دست پیدا می‌کنند، بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس، جنگ با داعش، شهادت سردار سلیمانی و … پیروزهای واقعی مشخص هستند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز فرمودند کشور ما در این مدت بیشترین تهدید را از استکبار دریافت کرده و بیشترین ایمان، ایستادگی و افتخار را کسب کرده است، ما سخن قرآن را در عمل تجربه کرده‌ایم، ما افق آینده را برابر خود و ملت اسلام روشن می‌بینیم و با توکل به وعده‌های الهی راهی که امام خمینی(ره) برای ما آغاز کرده است را ادامه می‌دهیم.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با تاکید بر اینکه سنت الهی پیروزی سپاهیان حق است، ابراز کرد: رهبر انصارالله یمن خطاب به بن سلمان گفت وقتی خشکی، دریا، نفت، مزدوران و اتحاد کشوران عربی با تو هستند اما پیروز نمی‌شوی یقین بدان خدا با تو نیست.