به گزارش پایگاه خبری حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در برنامه تفسیر سوره انبیاء که پیش از ظهر امروز در جوار مضجع شریف کریمه اهل‌بیت(س) برگزار و از رسانه ملی منعکش شد، ابراز کرد: علم پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) به اذن خداست و به صورت طبیعی آن‌ها هم از امور ذاتی خبر ندارند.

وی با بیان اینکه خداوند از همه حرف‌ها و کارهای انسان خبر دارد، گفت: خداوند هرچه را آشکار یا مخفی می‌کنیم خبر دارد و نمی‌شود مانند منافقین با زبان بگوییم ما مؤمنیم اما در دلمان شرک و کفر به خدا باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه ۱۱۱ سوره انبیاء در پاسخ به این سؤال که چرا خدا به آدم‌های بد فرصت می‌دهد تا به مردم ظلم و جنایت کنند، خاطرنشان کرد: نخستین دلیل این است که شاید آزمون خدا باشد تا ایمان و صبر مردم را بسنجد اگر چه که این ظلم‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند و خداوند گاهی در همین دنیا و گاهی در آخرت آنان را به جزایشان می‌رساند.

در برخورد با دزدی و احتکار نیاز به برخورد انقلابی داریم

وی با بیان اینکه افرادی که اهل احتکار و گران کردن اجناس و ظلم به مردم هستند باید مجازات شوند، افزود: تأخیر در اجرای حکم هزینه‌های زیادی برای مردم دارد، ما در مواجهه با دزدی، گرانی، اختلاص و احتکار نیاز به روحیه انقلابی و برخورد قاطع داریم و با نصیحت و موعظه نمی‌شود جلو فساد را گرفت و پیامبر(ص) هم با وجود رحیم بودن مقابل مفسدان قاطع بودند.

رفیعی دلیل دوم را مهلت دادن به ظالم برای پر شدن پیمانه افراد فاسد عنوان کرد و گفت: استدراج که دو بار در قرآن آمده است به معنای سقوط تدریجی است که خدا به افرادی که گناه می‌کنند نعمت بیشتری می‌دهد تا در گناه فرو روند؛ پیامبر(ص) فرمودند اگر دیدی بنده‌ای گناه می‌کند و خدا بیشتر به او نعمت می‌دهد این استدراج است.

وی با اشاره به آیه ۱۷۸ آل عمران ابراز کرد: امام حسین علیه‌السلام این آیه را در روز عاشورا زیاد می‌خواند و خواهرشان حضرت زینب سلام‌الله علیها نیز در مقابل یزید این آیه را خواندند که کفار و ظالمان فکر نکنند اگر به آنها فرصت می‌دهیم دوستشان داریم بلکه ما مهلت می‌دهیم تا در کفر خود فرو روند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی افزود: بنابراین اگر در زندگی گناهی کردیم و زود نتیجه‌اش را دیدیم نباید بترسیم زیرا خدا دوستمان دارد ولی اگر فردی صدها جنایت و معصیت انجام دهد و پاسخش را نبیند باید بترسد.

وی با توجه به نزدیک بودن روز قدس و تعطیلی راهپیمایی قدس گفت: ما هیچ مشکلی با ملت یهود نداریم و پیامبر(ص) هم وقتی وارد مدینه شد با یهودیان قرارداد بست ولی آنها توطئه کردند؛ مشکل ما صهیونیست است که مسلمانان و مسیحیانی که در آن سرزمین زندگی می‌کردند را قلع و قمع می‌کنند.

رفیعی این سخن که کسی بگوید چون اجداد ما در این سرزمین زندگی می‌کردند این سرزمین مال ماست را یک حرف بچگانه توصیف کرد و افزود: مقام معظم رهبری گفتند انتخابات صورت گیرد و مردمی که آنجا زندگی می‌کنند تصمیم گیرند و این منطقی ترین حرف است.

معامله قرن بدترین نوع صلحی است که می‌خواهند به فلسطین تحمیل کنند

وی خاطرنشان کرد: معامله قرن بدترین نوع صلحی است که می‌خواهند به فلسطین تحمیل کنند زیرا کرانه باختری را از فلسطین جدا می‌کند، ارتش را از فلسطین می‌گیرد، حاکمیت اسرائیل بر قدس را به رسمیت می‌شناسد و اجازه بازگشت فلسطینیان به سرزمینشان و بیت المقدس را نمی‌دهد و اگر ما از فلسطین حمایت می‌کنیم به خاطر ارزش‌های دینی حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه امروز ما با مسئله‌ای به عنوان مسیحیت صهیونیستی روبرو، هستیم گفت: این نوع مسیحیت که از دولت آمریکا دیده می‌شود به دنبال دفاع از اسرائیل، اسلام هراسی و حمایت از داعش و گروه‌های تروریستی است و چیزی که بیشتر انسان را رنج می دهد تفرقه ای است که میان مسلمانان دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر مسلمانان با هم باشند و بتوانند بر سر مسائل اختلافی گفتگو کنند، چند میلیون صهیونیست نمی‌توانند این گونه به بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان زور بگویند.