به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، برگزاری ویژه برنامه‌های جشنواره فرهنگی هنری ماه هشتم با اجرای برنامه بازدید مجازی از موزه آستان بانوی کرامت به‌صورت پخش زنده در صفحات مجازی کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران از روز گذشته شروع شد.

در این بازدید مجازی آثار موزه حرم مطهر بانوی کرامت معرفی و برنامه‌های مدح‌خوانی توسط مداحان دنبال شد.

جشنواره ماه هشتم با محوریت کتابخانه و موزه ملک با برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری مانند نمایشگاه، نشست تخصصی و… در حوزه کتابداری و موزه‌داری، از زادروز حضرت معصومه سلام‌الله علیها تا میلاد امام رضا علیه‌السلام از ۳ تا ۱۲ تیر ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

اجرای برنامه‌های این دوره از جشنواره ماه هشتم با توجه به دوران مقابله با بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌صورت غیرحضوری و مجازی با رنگ و بوی دیگری صورت می‌گیرد و بیشتر از ظرفیت‌ پخش زنده برنامه‌ها در فضای مجازی استفاده خواهد شد.

معرفی آثار گوناگون گنجینه ملک؛ از آثار خوش‌نویسی، نقاشی، لاکی تا سکه‌ها، تمبرها، منسوجات و… در قالب کلیپ و فتوکلیپ‌های جذاب در بستر فضای مجازی نیز همچون چند ماه اخیر به‌ویژه با محوریت موضوعی امام رضا علیه‌السلام ادامه خواهد داشت.

دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی با مراجعه به وب‌سایت مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی www.malekmuseum.org و کانال‌های آن در پیام‌رسان‌های سروش و واتساپ می‌توانند برنامه‌های مجازی این جشنواره را دنبال کنند.

کتابخانه و موزه ملی ملک تهران یک مرکز فرهنگی است که در سال ۱۳۱۶ توسط فردی به نام حسین آقا ملک تاسیس و وقف آستان قدس رضوی شد؛ این مرکز فرهنگی، به‌عنوان یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور با موضوعیت نسخ خطی شناخته می‌شود؛ در موزه این مرکز می‌توان سه هزار سال تاریخ و فرهنگ اسلام و ایران را به تماشا نشست و سفری بی‌نظیر در تاریخ داشت.

حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در روز اول ذی‌القعده سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود که این روز، به نام «روز دختر» و همچنین روزهای یکم تا یازدهم ذی‌القعده – سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها تا سالروز ولادت امام رضا علیه‌السلام به نام دهه کرامت نامگذاری شده است.