به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی روز گذشته در حاشیه آیین کلنگ‌زنی مجتمع آموزشی کریمه اهل‌بیت(س) در قم، اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها ازنظر درجات قرب از استثنائات و جز بزرگ‌ترین شخصیت‌ها در جهان اسلام است.

وی بیان کرد: در جایگاه این بانوی بزرگ همین مقدار کافی است که چهار امام معصوم در رابطه با شأن و مقام شامخ وی سخن گفته‌اند.

وی تاکید کرد: بر اساس چند روایت موثق از ائمه معصومین زیارت این بانوی بزرگ جهان اسلام با سعادت اخروی انسان و عاقبت‌به‌خیری فرد هم‌معناست.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه‌السلام گفت: زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برابر با زیارت امام هشتم(ع) است.

وی افزود: نام اصلی این بانوی بزرگ اسلام “فاطمه” است اما به دلیل ظرفیت بالای روحی و کرامت و کمالی که در این شخصیت جمع شده به “معصومه” ملقب شده است.

وی ادامه داد: عامل دیگر مقام عصمت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها این بود که وجود این بانوی بزرگ سرشار از محبت و عبودیت خداوند بود و این تجلی خدا او را از غیر حق منصرف می‌کرد.

صدیقی گفت: وقتی وجود فردی سرشار از عشق، محبت و عبودیت خداوند باشد همین محبت او را از روی آوردن به کارهای غیر خدایی بازمی‌دارد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: شهر مقدس قم حرم اهل‌بیت(ع) است و مدیریت اصلی و معنوی این شهر با حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها است.

وی ابراز کرد: ارتباط با این انوار مقدس و حرم‌های مطهر سبب طهارت روح و رشد کمالی ما می‌شود و بزرگ‌ترین نتیجه آن به خودمان برمی‌گردد.

امام‌جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه احداث مجتمع‌های آموزشی و فرهنگی باید به افزایش روح معنویت و اخلاق‌مداری در جامعه منجر شود.