به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در سومین نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: یکی از دعاهای انبیای سلف این بوده که کتاب قرآن کریم در مجامع و میان انسان‌ها تعلیم داده شود تا مردم از حکمت‌های این کتاب الهی بهره‌مند شوند.
امام‌جمعه قم اضافه کرد: اگر دستوری از طرف خداوند متعال آورده شود اما روش‌های اجرای آن را دیگران بخواهند ابداع کنند همان بدعت می‌شود به همین علت ما ضمن ارائه روش‌ها و برنامه‌ها مبنی بر آموزه‌های قرآنی باید مراقب باشیم که از مسیر اصلی دور نشویم.
آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه روش‌ها، برنامه‌ها، آموزش‌ها و پژوهش‌های قرآنی باید به صورت مستمر دنبال شود، تصریح کرد: در نشست‌ها و برنامه‌های خود نباید از اصطلاحات مهم قرآنی غافل شویم و همه این موارد بر می‌گردد به یک تحول درونی در افرادی که با قرآن کریم انس دارند.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: انبیای الهی در روایات مختلف از مردم خواسته‌اند تا از بی‌بصیریتی‌ها، خود رأی‌ها و نفهمی‌ها در امور مختلف پرهیز کرده و به سمت آموزه‌های دینی روی آورند.
آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: ما برای فهم حکمت از منظر قرآن کریم، نیازی به دانشمندان نداریم چراکه قرآن کریم کتاب انسان‌هاست این کتاب در حدی است که خود آنچه را که می‌خواهد بیان می‌کند و مبین و مفسر دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه خداوند متعال کتاب قرآن را حکمت قرار داده است، مطرح کرد: در سوره مبارکه یاسین به این موضوع تاکید و در سوره مبارکه لقمان نیز حکمت و حکیم را معنا کرده است.
آیت‌الله سعیدی ادامه داد: با توصیه‌هایی که در قرآن کریم آمده خداوند متعال شکر داده‌های الهی را از مصادیق حکمت شمرده و می‌توان گفت که افرادی همانند حضرت لقمان مجسمه حکمت الهی هستند.
استاد سطوح عالی حوزه تاکید کرد: اگر به دنبال فهم و تفسیر مطالب و آموزه‌های قرآنی هستیم باید به دنبال اهل‌بیت(ع) و افرادی که در مسیر قرآن هستند باشیم.
وی با اشاره به اینکه شخص حکیم شاکر نعمت خداوند متعال است، تصریح کرد: ما از سعدی به عنوان شخص حکیم نام می‌بریم چراکه این شخصیت در ابتدای کتاب خود خداوند را شکر وسبک قرآنی را ترویج می‌کند