حجت‌الاسلام محسن آمره‌ای مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها و سید محمد اصطهباناتی رئیس اداره اطلاع رسانی و تشریفات حرم مطهر به همراه برخی دیگر از مسئولان این اداره باحضور در رسانه رسمی حوزه‌های علمیه طی نشستی با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد میرغیاثی ناظر علمی و محتوایی رسانه حوزه، حجت‌الاسلام عزیزی سردبیر هفته نامه افق حوزه و حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه، راه های تعامل و همکاری بیشتر آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با رسانه رسمی حوزه را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش؛ حجت‌الاسلام آمره‌ای در این نشست ضمن تبریک ایام دهه کرامت به تشریح برنامه‌های روابط عمومی حرم مطهر پرداخت و گفت: معاونت فرهنگی آستان مقدس از سه مدیریت معارف قرآن و عترت، کتابخانه و اسناد و روابط عمومی و تبلیغات تشکیل شده است که بخش اول شامل برنامه قرآن و حدیث، پژوهشکده قرآنی، ستارگان حرم؛ بخش دوم شامل محققین، کتابخانه دیجیتال، گنجینه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و بخش دیگر شامل روابط عمومی و رسانه و فضای مجازی، بین الملل، زائران و گردشگران بین الملل، خانواده، تبلیغات، خدمات فرهنگی و… است.

اصطهباناتی، رئیس اداره اطلاع رسانی و تشریفات حرم بانوی کرامت نیز در سخنانی گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها تلاش این بود که باب تعامل و فصل تازه با همکاران و خادمان رسانه‌ای آغاز شود. در گذشته این گونه بوده و امروز هم می‌توان این تعامل را بیش از گذشته توسعه و تقویت کرد.

وی بیان داشت: باید سعی کرد معارف دینی به صورت تخصصی از سوی خادمان رسانه‌ای نشر پیدا کند.

اصطهباناتی با اشاره به ویژگی برجسته تعامل حوزه اطلاع رسانی حرم نسبت به خبرگزاری حوزه افزود: اهداف مشترک در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی و نگاه‌های مشترک آن قدر وسیع است که نیازی به بررسی و کنکاش ندارد.

رئیس اداره اطلاع رسانی حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان این که نقطه اشتراک دو مجموعه در حوزه نشر معارف است، افزود: امروز شاهد اتفاقات خوبی در حوزه اطلاع رسانی در حرم مطهر هستیم که از جمله آن، نشر اخبار در فضای مجازی و کانال‌ها، توسعه سرویس‌ها و زیرسرویس‌های خبری، راه اندازی بخش چند رسانه‌ای است.

وی افزود: یکی از کارهای اطلاع‌رسانی حرم مطهر، ایجاد رابطه بین حوزه‌های متناظر نهادها و دستگاهای هم سو و ارتباطات بهتر و مدیریت بهتر است.

رئیس اداره اطلاع رسانی حرم حضرت معصومه(س) بر گفتمان سازی برای همکاری بهتر در حوزه اطلاع رسانی و نشر معارف دو نهاد تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرغیاثی، ناظر علمی خبرگزاری حوزه نیز بر خدمت‌رسانی به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و معرفی بهتر این بارگاه تأکید کرد و اطلاع رسانی  را از موارد ضروری در عرصه نشر معارف دینی دانست.

وی با بیانکه در عرصه شناساندن شخصیت علمی و سیره اخلاقی حضرت معصومه سلام‌الله علیها در قالب جزوه و کتاب کم حجم به زائران باید اقدامات مورد نیاز انجام شود، افزود: از این امر مهم تا کنون غفلت شده اگر چه فعالیت هایی در عرصه‌های دیگر شده، ولی در عرصه شناساندن آن بانو به زائران کم کاری شده است.

میرغیاثی اظهار کرد: شناساندن شخصیت آن بانو برای زائران بین‌الملل باید به صورت ویژه‌تر با استفاده از بسترهای مکتوب و مجازی دنبال شود.

همچنین، حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه با بیان اینکه ما همگی مدیون حضرت معصومه سلام‌الله علیها هستیم، عنوان کرد: نیروهای این خبرگزاری خود را خادم بانوی کرامت می‌دانند و تلاش می‌کنند تا معارف ناب فاطمی را در حد توان خود در فضاهای مختلف نشر دهند.

وی از آمادگی خبرگزاری حوزه برای افزایش تعاملات رسانه‌ای با حرم مطهر خبرداد و گفت: امیدواریم در حوزه خبر چند رسانه‌ای نیز اقدامات مورد نیاز توسط حرم مطهر رقم زده شود چراکه مخاطبان امروزی به سمت استفاده از ویدیو و تصویر حرکت کرده‌اند.