به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، هادی محمودنژاد طی گفت‌وگویی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر اظهار کرد: به منظور آگاهی و توجه دادن به نمازگزاران و زائران برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی روزانه به صورت مستمر و قبل از هر نماز تذکرات بهداشتی توسط مکبران و خادمان در صحن‌های مختلف حرم اعلام می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین مکبران برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در صف‌های نماز و همراه داشتن وسایل شخصی از جمله مهر، تسبیح، زیارتنامه و ماسک تذکرات لازم را به نمازگزاران و زائران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) می‌دهند.

قائم مقام تولیت حرم بانوی کرامت با اشاره به اهتمام ویژه مسؤولان حرم مطهر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، افزود: علاوه بر اعلام پروتکل‌های بهداشتی از بلندگوهای حرم، خادمان داخل صحن‌ها با تذکر شفاهی و مرتب کردن صف‌های نماز بر رعایت فاصله اجتماعی در صف‌های نماز تأکید می‌کنند.

وی تصریح کرد: مراسم سخنرانی، نماز جماعت و دیگر مناسک فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها در صحن‌ها و با ضدعفونی مستمر فرش‌ها و مهرها انجام می‌شود و حداکثر ایستادن نمازگزاران بر روی هر فرش ۶متری ۴ نفر و در غیر نماز حداکثر استفاده زائران از هر فرش ۶متری ۵ تا ۶ نفر است.

محمودنژاد اضافه کرد: برای کاهش حداکثری تراکم جمعیت، امکان حضور زائران در تمامی صحن‌های حرم مطهر با مفروش کردن آن فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه ناظران مدیریت بهداشت و درمان آستان مقدس و دانشگاه علوم پزشکی قم در برنامه‌های فرهنگی حضور یافته و نظارت مستمر خود را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: جلسات ستاد کرونا آستان مقدس به‌صورت مستمر برگزار و تصمیمات و اقدامات مورد نیاز با توجه به شرایط دنبال خواهد شد.