به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محسن ظهیریان طی گفت‌وگویی با بیان اینکه آموزش‌ خادمان رسمی و افتخاری حرم مطهر در گذشته هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری بود، اظهار کرد: ما در روزهای شیوع ویروس کرونا به آموزش‌های مجازی رو آوردیم و آزمون‌ها هم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر ساله در ماه رمضان دوره‌های آموزشی قرآنی مانند قرائت و ترتیل و معارفی مانند صحیفه سجادیه، مهدویت و نهج البلاغه برای خادمان برگزار می‌کردیم، افزود: امسال  به دلیل شیوع کرونا کتاب «قرآن کتاب مقاومت» را معرفی و این کتاب را به چهار بخش تقسیم کردیم و هر بخش را در یک هفته امتحان گرفتیم تا طی ماه رمضان خادمان مطالعه معارفی داشته باشند که در مجموع هزار و ۷۷۰ نفر در آزمون‌ها شرکت کردند‌‎.

رئیس اداره آموزش آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اینکه در هفته گذشته دو دوره به صورت غیرحضوری برگزار کردیم، افزود: یک دوره «مدیریت دانش سازمانی» برای همه کارکنان آستان و دوره دیگر «نظارت همگانی و سرمایه اجتماعی» برای مدیران و آزمون هم به صورت مجازی برگزار شد.

وی ادامه داد: یک دوره آموزش نیروهای بدو انتصاب که شامل مدیران جدید در حرم مطهر می شوند را با موضوع اصول سرپرستی در هفته گذشته برگزار کردیم که آزمون آن هم در هفته جاری به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

ظهیریان بیان کرد: همچنین دوره آموزشی «مخاطب شناسی» که در گذشته به صورت حضوری برای خادمان افتخاری برگزار می شد قرار بر این شد که به صورت ویدیویی در هشت جلسه ۱۵ دقیقه ای ضبط و در سامانه خادمان افتخاری بارگذاری و در نهایت آزمون هم به صورت مجازی برگزار شود.

وی افزود: دوره دیگری که برای خادمان افتخاری برگزار می‌شود دوره «پاسخگویی به شبهات روز» است که با همکاری واحد پاسخگویی حرم اقدام به جمع‌آوری شبهات مورد توجه زائران و مجاوران حرم می‌کنیم و به صورت ویدیویی کلاس‌ها برگزار می‌شود و در نهایت در امتحان مجازی شرکت می‌کنند.

رئیس اداره آموزش آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها ادامه داد: دوره‌های زبان خارجی خادمان افتخاری که به چهار زبان عربی، انگلیسی، ترکی و اردو قبل از کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شد نیز در حال حاضر به دنبال این هستیم که با شخصی سازی نرم افزاری که فناوری اطلاعات در اختیار ما گذاشته است به صورت آنلاین برای خواهران و برادران برگزار کنیم.