به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، طی تاریخ هر دینی و تمدنی با نمادی گره خورده است که آن نماد فرهنگ، ارزش‌ها و شاخصه‌های خاص هر دین و تمدن را به بشریت معرفی می کند.

دین و تمدن اسلامی به عنوان آخرین دین و تمدن ناجی بشریت برای خود دارای نماد و شاخصه های زیادی است اما یکی از شاخصه های مهم این تمدن احقاق حقوق زن و حجاب بانوان است.

در تمدن اسلامی برای رهایی بشریت از فرهنگ برهنگی و نشان دادن عزت و شرف مومنان حجاب به عنوان یکی از شاخصه های تمدنی قرار داده شده است به نحوی که ما در تاریخ اسلام شاهد حجاب عالی و برجسته حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان الگو و سیده زنان عالم هستیم و حجاب به بهترین شکل آن در طول تاریخ توسط دختران، همسران و مادران امامان معصوم به جامعه اسلامی معرفی شده است و دختران اهل‌بیت(ع) از همان دوران کودکی با حجاب و پوشش کامل آشنا شده و در جامعه با پوشش کامل حضور می یافتند.

با پیروزی انقلاب اسلامی حجاب به عنوان پوشش کامل برای زنان و دختران ایرانی پذیرفته شد و در سال‌های اخیر نیز حجاب به عنوان پوشش برتر شکل قانونی به خود گرفته است.

آنچه متأسفانه در جامعه امروز از آن غفلت می‌شود آشایی دختران در سنین کودکی با پوشش کامل و برتر یعنی چادر است و همین موضوع موجب شده که دختران پس از رسیدن به سن تکلیف به خوبی با حدود و ثغور حجاب و چادر پوشیدن آگاه نباشند و همین موضوع موجب معضلی به نام بدحجابی شده است بر همین اساس ضرورت دارد که خانواده‌ها از همان دوران کودکی و در همان سنین کم دختران خود را با پوشش برتر آشنا کنند.

کتاب داستانی نیم‌وجبی‌ها با نویسندگی حمیده رضایی برای آشنا کردن خردسالان و کودکان با حجاب و ابزارهای مرتبط با حجاب به صورت کودکانه و تخیلی به شیوه جان بخشی به اشیا، بسیار زیبا و مخاطب پسند نوشته شده است.

حمیده رضایی، در پنج داستان کوتاه به سراغ ملزومات حجاب رفته و حجاب را از نگاه آن ها برای بچه ها قصه گویی کرده است.

این پنج داستان هر کدام داستان یکی از اشیاء مربوط به حجاب مثل چادر، لباس بلند، پارچه چادر و حجاب و کش چادر را وارد دنیای کودکانه و داستانی کرده است تا بچه ها با کمک قوه تخیل خودشان ارتباط بهتری با ارزشمندی و جایگاه حجاب پیدا کنند.

کتاب« نیم وجبی ها» در بخش معرفی کتاب به صورت کوتاه و گویا از طریق کانال مجازی « آستان مهر»، کانال مجازی امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به دختران کودک و خردسال معرفی شده است.

امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها پس از شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌های رواق خردسال، کودک و نوجوان آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به صورت مجازی از طریق کانال «آستان مهر» اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوع برای دختران خردسال، کودک و نوجوان کرده است که معرفی کتاب‌های متنوع و جذاب به دختران یکی از این برنامه‌های فرهنگی و متنوع است.