به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام فتح‌الله‌زاده با بیان اینکه موزه حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) یک موزه وقفی محسوب می‌شود، اظهار کرد: همه آثار این موزه یا هدیه، یا وقفی و یا از اموال قدیمی و ارزشمند حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها است.

وی افزود: مردم به دلیل ارادت به اهل‌بیت(ع) و اعتمادی که نسبت به نگهداری اشیاء ارزشمند در موزه دارند ارزشمندترین میراث فرهنگی و تاریخی که در اختیار دارند را به موزه حرم اهدا می کنند؛ از این رو موزه آستان مقدس فاطمی اشیاء تاریخی و فرهنگی هنری زیادی را در موضوعات مختلف داراست.

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۳۲ مورد وقف آثار در موضوعات مختلف داشته‌ایم که از جمله آنها می توان به یک دست قاشق ورشو قدیمی و یک آلبوم تمبر اشاره کرد.

وی بیان کرد: در سال جاری از ابتدای سال تا الان ۹ مورد وقف برای موزه فاطمی صورت گرفته است که اشیائی در موضوع سبک زندگی اسلامی مانند سماور، قاشق و چرخ خیاطی قدیمی از دوره قاجار و در موضوع هنری تابلو معرق سنگی دعای فرج و امثال این موارد وقف شده تا در معرض دید عموم قرار گیرد.

فتح‌الله زاده با بیان اینکه نگهداری از اموال و میراث فرهنگی که به موزه فاطمی وقف می‌شود را وظیفه خود می‌دانیم، اضافه کرد: در این موزه پذیرای اسناد و یا آثاری تاریخی و هنری که می‌تواند در معرض دید عمومی قرار گیرد هستیم و از وقف این آثار استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ده هزار اثر در این موزه وجود دارد که بیشتر آن‌ها وقفی است، افزود: به دلیل محدودیت مکانی موزه فاطمی برخی از آثار به صورات دوره‌ای به نمایش گذاشته می‌شوند و در کنار آن اسم واقف هم درج می‌شود.