به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین صمدی یزدی عصر دیروز در سالروز میلاد امام موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار کرد: ماه ذی‌الحجه یکی از ماه‌های با فضیلت و دارای مناسبت‌های متعددی در خصوص فضائل اهل‌بیت(ع) است.

وی افزود: شیوه‌های تربیتی اهل‌بیت(ع) بنا بر اقتضائات زمانی و مکانی مختلف بوده و هر یک از اهل‌بیت(ع) شیوه خاصی را برای تربیت و هدایت جامعه انتخاب می‌کردند اما هدف تمامی اهل‌بیت(ع) رساندن جامعه و افراد به کمال بوده است.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه امام کاظم علیه‌السلام نیز از شیوه‌های خاص تربیتی و هدایتی استفاده می‌نمودند که می‌تواند الگوی مناسبی برای فعالان عرصه تربیتی باشد، ادامه داد: اهل‌بیت(ع) پرچمداران تربیت و هدایت بوده اند و امام موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام با ایجاد محبت در دل مخاطبان و مراجعه کنندگان به خود به دنبال جذب و تربیت آنان بودند.

وی یادآور شد: تربیت موفق و هدایت درست منوط به ایجاد محبت در دل مخاطب است وگرنه اثر معکوس خواهد گذاشت چرا که باعث لجاجت خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: شیوه تشویق نیز یکی دیگر از شیوه‌های این امام بزرگوار برای تربیت و هدایت مردم بود زیرا بیشتر اوقات با ملامت و تنبیه، لجاجت در وجود انسان‌ها شعله‌ور می‌شود.

وی تأکید کرد: استفاده از حس ترقی و کمال‌خواهی انسان‌ها یکی دیگر از شیوه‌های امام موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام برای تربیت و هدایت جامعه بود و حضرت با کمک مالی به مراجعه کنندگان باعث خوشحالی و رفع مشکلات آنان می‌شد.

صمدی یزدی در ادامه با اشاره به وجود مشکلات معیشتی به خاطر تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا و همچنین سوء مدیریت‌های چندین ساله، اظهار کرد: برخی از مسئولان به امید اثربخشی مذاکرات، تولید داخلی را تعطیل کردند در حالی که منوط کردن گشایش در امور، به ارتباط و مذاکره با دشمنان خلاف مشی اهل بیت(ع) است.

وی افزود: مسئولان باید توجه داشته باشند ارتباط با ستمگران، ظالمان و دشمنان دین اسلام مورد تنفر اهل‌بیت(ع) است و اگر مسئولی فکر کند مشکلات مملکت با ارتباط با آمریکا حل می‌شود دچار غفلت است و موجب گمراهی انسان خواهد شد چرا که آنان دشمن اهل‌بیت(ع) و دین هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: در این دورانی که مشکلات اقتصادی ایجاد شده است باید افرادی که توان اقتصادی دارند به اقشار آسیب پذیر و ضعیف کمک کنند چرا که این امر باعث خوشحالی خداوند و حجت خدا و اهل‌بیت(ع) می‌شود.

وی افزود: چهارمین روش تربیتی و هدایتی امام موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام هدایت مردم به سوی امام بعد از خودش بود چرا که معلم خوب کسی است که استاد و امام بعد از خود را نیز معرفی نماید و راه و نقشه راه را به درستی تبیین نماید تا جامعه دچار سرگردانی نشود.