به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن سعیدی عصر امروز طی سخنانی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر گفت: اساسی‌ترین وظیفه حضرات معصومین معرفی اسلام ناب محمدی به مردم بوده است و هر امام معصومی در عصر خودشان شیوه‌هایی را برای این مسئله انتخاب می‌نمودند تا بتوانند اسلام ناب را به دست مردم برسانند.

وی افزود: گاهی این رساندن اسلام با تشکیل حوزه‌های علمی و درسی، گاهی با صلح، گاهی با به دست گرفتن حکومت و گاهی نیز با احیاء عاشورای حسینی و برپایی مراسمات عزاداری بوده است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در متن سیره سیاسی حضرات معصومین توصیه‌های مهمی در خصوص احیاء عاشورا و نهضت حسینی وجود دارد که نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.

وی با تبیین نگاه ائمه معصومین نسبت به عاشورای حسینی گفت: توصیه به زیارت امام حسین علیه‌السلام، سرودن شعر و مرثیه‌خوانی برای سید الشهداء، تشویق به برپایی مجالس عزاداری، تشویق به بکاء، ابکاء و تباکی و تشویق به استفاده از تربت سید الشهداء در هنگام نماز و شفای مریضان ازجمله توصیه‌های مؤکد بوده است.

سعیدی تأکید کرد: توصیه به زیارت از راه دور و نزدیک همواره در فرمایشات ائمه معصومین بوده است و دلیل آن اثربخشی زیارت سید الشهداء است چراکه در حقیقت فلسفه و نقش زیارت تجلیل از ارزش‌های خلق‌شده توسط امام حسین علیه‌السلام است.

وی افزود: اعلان بیعت مجدد و اعلان وفاداری با خط و راه و هدف و آرمان‌های امام حسین علیه‌السلام، اعلان دوستی با دوستان و محبان حضرت و اعلان دشمنی با دشمنان حضرت نیز از دیگر آثار و فلسفه زیارت است.

این کارشناس دینی یادآور شد: کربلا چکیده دین و نهضت عاشورا در حقیقت عصاره‌ای از اسلام ناب محمدی است.