به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام و المسلمین میردامادیان قبل از ظهر امروز طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: محورهای خطبه امام حسین علیه‌السلام در عاشورا دارای محتوای بسیار مهمی است که می‌تواند برای پیروان حضرت راهگشا باشد.

وی افزود: حضرت در این خطبه ابتدا به معرفی خود و سپس به معرفی و ویژگی‌های فریبنده دنیا پرداختند تا برای دشمنان جای سؤال باقی نماند و نگویند نمی‌دانستیم و نمی‌شناختیم در کربلا چه کسی را محاصره و به قتل رساندیم.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بر اساس روایتی که از رسول خدا(ص) نقل‌شده است امام حسن علیه‌السلام و امام حسین علیه‌السلام آقا و سرور جوانان اهل بهشت هستند و این سیادت حقیقی حضرات به خاطر وجود اوصافی است که بدون آن اوصاف امکان رسیدن به آقایی و سیادت حقیقی وجود ندارد.

میردامادیان تأکید کرد: بر اساس فرموده امام حسین علیه‌السلام افرادی که در واقعه عاشورا در صف دشمن قرار گرفتند بنده خدا نبودند بلکه عبد دنیا بوده و دل بستگی به این دنیای فانی داشتند.

وی یادآور شد: کسب سیادت و سروری در عالم آخرت و جنات منوط به داشتن چند ویژگی است که امام حسین علیه‌السلام تمام این اوصاف را دارا بودند که نخستین ویژگی داشتن عقل درست و کاملی است که به واسطه آن خداوند عبادت و جنات کسب می‌شود.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: زمانی که عقل بر وجود انسان حاکم شود و تفکر و تعقل حقیقی وجود داشته باشد انسان به سیادت حقیقی خواهد رسید و نشانه‌های عقل درست بر اساس فرموده حضرت علی علیه‌السلام این است که انسان در زندگی به حالت تجافی یا همان نیم‌خیز باشد و به دنیا دل بستگی نداشته و خود را مهیای سفر آخرت نماید.

وی افزود: یکی از مشکلات مردم در واقعه عاشورا که باعث شد در صف دشمن قرار گیرند و یا تماشاچی باشند این بود که دل‌بسته دنیا بودند و همین معضل باعث شد امام حسین علیه‌السلام را تنها گذاشته و یاری نکنند.

میردامادیان تأکید کرد: وقتی محبوب انسان دنیا شود به معبود تبدیل می‌شود و دل بستگی ایجاد می‌کند درحالی‌که امام حسین علیه‌السلام عقل کل بود و ذره‌ای وابستگی به دنیا نداشت و نسبت به اموال دنیا زاهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امثال عمر سعد که به طمع حکومت ری و دنیا و پست و مقام در مقابل امام حسین علیه‌السلام شمشیر کشیدند هیچ‌گاه به آرزوهای خود نرسیدند و در زندگی به نکبت دچار شده و خسران دنیا و آخرت را برای خود خریدند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: محبت دنیا، انسان را ذلیل می‌کند و انسان عاقل هیچ‌گاه خود را وابسته دنیای زودگذر نمی‌کند.

میردامادیان در ادامه گفت: از دیگر نشانه‌های سیادت حقیقی عفیف بودن، ادب و جود و بخشش است که امام حسین علیه‌السلام در اوج عفت و پاک‌دامنی و در اوج ادب حقیقی مقابل معبود و در اوج کرم و بخشش بودند.

وی افزود: بی‌عفتی و بی‌ادبی انسان را ذلیل می‌کند و مهم‌ترین مصادیق ادب، ادب داشتن مقابل خداوند است و انجام واجبات و ترک محرمات معیار ادب مقابل معبود است.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان گفت: معنای ادب خوب و قشنگ حرف زدن نیست بلکه ادب حقیقی باید مقابل خداوند باشد و متأسفانه عده‌ای از مسئولین فکر می‌کنند ایادی استکبار و رؤسای کشورهای استکباری انسان‌های باادبی هستند درحالی‌که این همه ظلم و جنایت و قتل و کشتار انجام می‌دهند.