به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میردامادیان ظهر امروز طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: امام حسین علیه‌السلام در توصیف اصحاب خودشان می‌فرمایند بهتر و با وفاتر از اصحاب خودم سراغ ندارم و این توصیف یک توصیف عادی نیست بلکه کلامی است از طرف ولی خدا و امام معصوم که علمش به علم الهی متصل است.

وی افزود: امام رضا علیه‌السلام می‌فرمایند در میان اصحاب عاشورایی ۱۸ نفر از خانواده خود حضرت هستند که شبیه آن‌ها در روی زمین نیست که این نشان‌دهنده این است که بنی‌هاشم و جوانان بنی‌هاشم یک درجه بالاتر از دیگر اصحاب عاشورایی هستند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: جریان خانواده در سرنوشت انسان تأثیر گزار است و اصل و نسب بنی‌هاشم با دیگران بسیار متفاوت بوده و آن‌ها را از دیگر شهدای کربلا متمایز نموده است به‌گونه‌ای که شبیه حضرت عباس علیه‌السلام، حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام و …بر روی زمین وجود نداشته و ندارد.

وی یادآور شد: زمانی که ما به خاندان عصمت و طهارت به هنگام قرائت زیارت‌نامه و یا به هنگام ورود به اماکن مقدسه حضرات سلام می‌دهیم نشان‌دهنده این است که می‌خواهیم تسلیم در برابر اوامر حضرات معصومین باشیم و خود را تمام و کمال تسلیم نماییم لذا باید اشخاص مقابل دارای اصالت خانوادگی و از اصل و نسب ویژه‌ای برخوردار باشند.

میردامادیان افزود: امام حسین علیه‌السلام به عنوان حجت خدا، دارای فضائل بی‌نظیر اخلاقی و دارای اصالت خانوادگی از انوار قدسی و ارحام مطهره بودند.

وی افزود: سلام نمودن به هنگام قرائت زیارت‌نامه نشان‌دهنده تسلیم است و منشأ تمامی سلام‌ها حضرت حق بوده و سلام نمودن دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند اما زمانی که حضرت زینب سلام‌الله علیها وارد مجلس یزید شد سلام نکرده و با تکبر قدم برداشته و خطبه آتشین ایراد نمودند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: تکبر به هیچ‌وجه جایز نیست اما مقابل حاکم ظالم، شخص متکبر، اجنبی و نامحرم و در میدان جنگ امری ضروری است به همین خاطر حضرت زینب سلام‌الله علیها می‌خواست با عدم سلام و تکبر مقابل یزید بفهماند که حاکمی ظالم است و اینجا هم میدان جنگ و عاشورا تمام نشده است.

وی افزود: بر اساس آموزه‌های دینی داشتن ایمان، اخلاق و اصالت خانوادگی سه اصلی مهم برای ازدواج است که نباید از آن‌ها غافل شد چراکه تربیت در محیط خانوادگی ضد دینی مسیر زندگی انسان را به نابودی سوق خواهد داد.

میردامادیان تأکید کرد: بر اساس روایت انسان باید از گل‌های روئیده در لجن‌زار دوری جوید که به دختران زیبارویی که در خانواده بد تربیت‌شده‌اند تعبیر شده است.

وی افزود: وقتی به سمت امام حسین علیه‌السلام می‌رویم متوجه می‌شویم حضرت از بهترین انوار الهی و از اصالتی بی‌نظیر در جهان خلقت برخوردار هستند.