به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله فرحزاد طی سخنرانی در محفل عزاداری شب چهاردهم ماه محرم در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: ذکر صلوات اخلاق انسان را اصلاح می‌کند و مایه برکت در زندگی و مایه نورانیت عالم برزخ می‌شود.

وی افزود: انسانی که از ظلمت و جهل رها شود رستگار خواهد شد و خودشناسی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که انسان باید به آن توجه نماید تا به واسطه این معرفت نفس، مسیر درست خداشناسی را کسب کند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: تقطیع سخنان دیگران در راستای از بین بردن آبروی اشخاص کار غیرشرعی  و خیانت است.

فرحزاد یادآور شد: انسان باید گمشده‌های اصلی را پیدا نماید و تفکر کند که چه بوده؟ از کجا آمده؟ و مقصد نهایی کجاست؟ چراکه معرفت نفس باعث می‌شود تمام گمشده‌های اصلی انسان پیدا شود.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: خداوند زمانی «احسن الخالقین شد» که «احسن المخلوقین» را در عالم هستی خلق نمود درحالی‌که قبل از خلقت انسان آسمان و زمین خلق‌شده بود اما احسن الخالقین خطاب نشده بود اما بعد از خلقت انسان این جمله گفته شد.

وی در ادامه گفت: طبق روایت انسان‌های مؤمن واقعی  از نور خداوند خلق‌شده‌اند و یکی از اسامی خداوند نیز «مؤمن» است به همین خاطر باید انسان قدر جایگاه خود را در عالم هستی بداند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تقوا، معرفت نفس و ایمان حقیقی در روز قیامت بروز و ظهور خواهد کرد  و ارزشمند خواهد بود درحالی‌که تمام مقامات دنیوی نیز با بند آمدن نفس انسان در دنیا تمام خواهد شد و دیگر ارزشی نخواهد داشت.

فرحزاد اظهار کرد: شرایطی که در عقدنامه‌های ازدواج  وجود ندارد نه‌تنها باعث کاهش آمار طلاق نشده بلکه بیشتر هم شده است و باید انسانیت، تقوا، و… را در نظر داشته باشیم و به نظر می‌رسد مهریه باید عندالاستطاعه باشد نه عندالمطالبه.

وی افزود: اصحاب عاشورایی برای رفتن به میدان مبارزه با دشمنان و شهادت در راه خدا از همدیگر سبقت می‌گرفتند چون طبق روایت پرده‌ها از جلوی چشمان آن‌ها کنار رفته بود و بهشت و جهنم را مشاهده می‌کردند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: اصحاب امام حسین علیه‌السلام با کمی تعداد در مقابل دشمنان کثیر مبارزه کردند چون هدفشان مقدس بود و هراسی از مرگ نداشتند و تشنه شهادت بودند و با آغوش باز به میدان معرکه شتافتند.