به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام و المسلمین میر معینی سه شنبه در محفل عزاداری قبل از نماز مغرب در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: دلیل درخشش شیعه در عالم به خاطر زحمات طاقت‌فرسای ائمه معصومین است که توانستند با علم و درایت خود حق را در عالم منتشر کنند.

وی افزود: بسیاری از مردم زمان حضرت علی(ع) و دیگر اهل‌بیت(ع) از امتحانات الهی سربلند بیرون نیامدند و مردود شدند و علت آن دل بستگی به دنیا بود.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: طبق آیات قرآن کریم عده‌ای از مردم فکر می‌کنند اگر تنها ایمان بیاورند کافی است و رها می‌شوند و امتحان نخواهند شد درحالی‌که همه انسان‌ها امتحان شده و تمام جوامع بشری در بوته آزمایش الهی قرار خواهند گرفت و همان‌گونه که گذشتگان امتحان شدند امت حاضر و آیندگان نیز امتحان خواهند شد.

وی تأکید کرد: تمام لحظات زندگی انسان آزمایش و امتحان الهی است و از هر امتحانی سربلند بیرون بیاییم زمینه ورود به امتحان دیگر فراهم می‌شود و انسان از نظر اعتقادی و مسائل فردی و اجتماعی در بوته آزمایش قرار خواهد گرفت.

میر معینی اظهار کرد: تمام مشکلات و سختی‌ها و مصائبی که در عالم هستی وجود دارد برای تمامی انسان‌ها اعم از کفار و مسلمین است و عالم‌گیر بوده اما معاندین و منکرین خداوند در مصائب و سختی‌ها افسرده می‌شوند اما معتقدین و کسانی که توحید باور هستند برابر مصائب و مشکلات صبر کرده و تسلیم تدبیرات خداوند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: طبق روایت در نظام هستی هیچ‌چیزی تصادفی نیست و بر اساس حکمت و قوانین الهی است چراکه مصائب و سختی‌ها در مرحله اول باعث می‌شود انسان دل‌بسته دنیا نشود و چشیدن طعم محبت الهی در قلب منوط به رها شدن از دل بستگی‌های دنیوی است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: مصائب دنیوی قانونمند بوده و انسان را به خداوند نزدیک می‌کند و در اثر این مصائب گناهان انسان بخشیده و باعث اعتلای درجات معنوی انسان می‌شود و ترفیع درجات معنوی در سایه همین مصائب و سختی‌ها و گرفتاری‌ها کسب خواهد شد.

وی یادآور شد: اگر کسی در مصائب صبر نماید اجر صابران را کسب خواهد کرد و اما اگر کسی راضی به رضای الهی باشد به مقام اولیاء الهی خواهد رسید چراکه مقام رضا بالاتر از مقام صبر است.

میر معینی افزود: انسان‌های گذشته به خاطر مطامع دنیوی نتوانستند برابر مصائب استقامت نمایند و امام حسین علیه‌السلام را تنها گذاشتند چراکه دل‌بسته دنیا بودند.

وی افزود: رسیدن به منازل شریفه و کسب اجر الهی در سایه تحمل مصائب و گرفتاری‌ها است و امتحان انسان‌های امروزی چه‌بسا سخت‌تر از امتحانات انسان‌های گذشته است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: انسان‌های امروزی با کم‌فروشی، حیا، انصاف، غیرت، شکر و…امتحان خواهند شد و انسان‌ها باید حواسشان باشد تا از این امتحانات الهی سربلند بیرون بیایند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از انسان‌ها قبل از اینکه بمیرند خصلت‌های باارزشی مثل حیا، عفت، شکر، انصاف و…را از دست می‌دهند و تبدیل به یک تفاله بی‌ارزش می‌شوند.