به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری پیش از ظهر امروز در تجمع اعتراضی مردم قم به توهین به قرآن و پیامبر(ص) در سوئد و فرانسه که در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، اظهار کرد: جسارت وقیحانه جریده فرانسوی به ساحت پیامبر اسلام(ص) اولین اهانت مشرکین به اسلام نیست و طبع شیطان گرایانه آنان در طول تاریخ در برابر نور حق مقابله و ایستادگی داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای حرکت پیامبر(ص) این دشمنی‌ها و اهانت‌ها وجود داشته و امروز هم شاهد این حرکت‌ها از جانب جبهه کفر و استکبار هستیم، گفت: این نشریه رسما اعلام کرده که یک نشریه ضد دین است و نه تنها به اسلام بلکه به سایر ادیان و پیامبران الهی هم توهین می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قران از این انسان‌های پست فطرت که شهوات حیوانی مانع رفتن آنها در مسیر دین می شود با عناوین جاهل، نادان و اصحاب جهنم یاد کرده که از شیطان پیروی می کنند و همانطور که شیطان به اغوای انسان‌ها قسم خورده است این مبارزه تا زمانی که دنیا برپاست ادامه پیدا می کند.

وی علت دوم این گونه حرکت‌های اهانت آمیز به مقدسات اسلام را گسست و تفرقه در امت اسلام دانست و ادامه داد: این تفرقه ابزار شیطان برای مقابله با مسیر خداوند است که بازیگر اصلی آن کشورهای عربی هستند که تمام همت خود را در تشکیل گروه‌های تروریستی برای مقابله با مذاهب حقه اسلامی صرف کرده‌اند و جنگ نیابتی را برای تاخت و تاز شیاطین استکباری فراهم کرده‌اند.

ذوالنوری با بیان اینکه گناه حکام عرب منطقه بدتر از امریکا و اسرائیل است، افزود: امام خمینی(ره) بعد از کشتار سال ۶۶ فرمودند که اگر ما از امریکا و اسرائیل بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت زیرا آنها سیلی به اسلام زده ند که آمریکا نزده است بنابراین امروز هم اگر آنها این تفرقه را ایجاد نکرده بودند کشورهای اروپایی جرئت اهانت به اسلام را پیدا نمی‌کردند.

وی اضافه کرد: عامل سوم که باعث چنین حوادثی می‌شود نگرانی، دلهره و آشفتگی نظام سلطه از قوام و پیشرفت اسلام ناب است ؛ از اینرو از تمام ظرفیت خود برای مقابله و تضعیف اسلام ناب استفاده می‌کنند و هرچه تلاش می‌کنند نتیجه کمتری می‌گیرند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در یمن ماشین جنگی استکبار به گل نشسته و مردم یمن روز به روز قدرتمندتر می‌شوند، افزود: در عراق و افغانستان و پاکستان هم اهدافشان محقق نشده و لبنان و سوریه هم ده‌ها سال است که به روش‌های مختلف زیر هجوم سنگین دشمنان اسلام قرار دارند و انفجار اخیر لبنان هم بدون منشأ بیرونی قابل تصور نیست ولی هرچه تلاش می‌کنند نمی‌توانند جریان اسلام گرا را از منطقه و جهان حذف کنند.

وی با بیان اینکه نظام سلطه با این حرکت‌ها بغض خود را به پیامبر(ص) و قرآن نشان می‌دهد، گفت: قرآن می‌گوید «موتوا بغیضکم» یعنی با این بغض خواهید مرد و به اهداف خود نخواهید رسید و در جای دیگر می فرماید که می خواهند چراغ پرفروز خداوند را با دهان های خود خاموش کنند که هرگز موفق نخواهند شد.

مسلمین در برابر اهانت به مقدسات خود آرام نخواهند نشست

ذوالنوری با بیان اینکه مسلمین در برابر اهانت به مقدسات خود آرام نخواهند نشست، افزود: امروز کسانی که به مقدسات مسلمانان حمله کنند آرامش را نخواهند دید و نمی توانند به بهانه آزادی بیان، حرکت انسان گرایی و ضد خدایی که از قرن ۱۶ میلادی آغاز شد را به سرانجام برسانند و دین را از جامعه حذف کنند.

وی ماهیت نظام‌های حاکم در کشورهای غربی را ضدیت با دین و خدا دانست و گفت: نمی‌دانیم با چه منطقی برخی در داخل نظام اسلامی صحبت از تعامل و سازش با نظام سلطه می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فطرت مردم ما فطرت الهی و دینی است و هر روز به جمعیت و بصیرت مسلمانان افزوده می شود و امروز بیشتر از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مسلمان وجود دارد و استکبار جهانی در مقابل رشد اسلام ناب و اسلام انقلابی که مقابل استکبار جهانی قیام کرده عقده گشایی می‌کند.

وی افزود: امروز نه تنها در جوار کریمه اهل بیت(س) این جوش و خروش در اعلام انزجار از این حرکت شیطانی برپا شده بلکه به دنبال پیام تکان دهنده رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید ما شاهد این موج در جهان اسلام و ایران اسلامی هستیم و همزمان در چند صد شهر کشور به فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این مراسم برپا شده است.

هدف اصلی این اهانت‌ها انحراف افکار عمومی مسلمانان از معامله قرن است

ذوالنوری هدف اصلی این اهانت‌ها را انحراف افکار عمومی مسلمانان از معامله قرن و باز شدن پای رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه به وسیله حکام سرسپرده عرب عنوان کرد و گفت: مردم ما هوشیارند و خشم و انزجار خود را هم از وادادگی، سرسپردگی و خیانت برخی از حکام منطقه و هم از اهانت به قرآن و پیامبر(ص) اعلام می کنند و دنیا را به ندای توحیدی پیامبر(ص) و تبعیت از قرآن و عترت به عنوان دو ثقل اسلام فرا می‌خوانند.

وی با بیان اینکه قرآن و عترت در کنار هم می‌توانند انسان را به سعادت برسانند، افزود: امروز مردم ما این افتخار رادارند که در مسیر قرآن و عترت حرکت می‌کنند و مسلمانان را به وحدت فرا می خوانند و ایمان دارند که قرآن وعده پیروزی داده و تلاش‌هایی که برای حفظ رژیم صهیونیستی در منطقه می‌شود محکوم به شکست است.

پیشگویی امیرالمؤمنین(ع) از نابودی یهود

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) در ۱۴ قرن پیش از شکل گیری رژیم صهیونیستی در خاورمیانه پرده برداشت، افزود: در روايتي از اميرمؤمنان(ع) نقل شده است که يهود براي تشكيل دولت خود در فلسطين، از غرب به منطقه عربي خاور ميانه خواهند آمد.

وی ادامه داد: اصحاب امیرالمؤمنین(ع) عرضه داشتند: يا اباالحسن! پس عرب‌ها در آن موقع كجا خواهند بود؟ فرمودند در آن زمان عرب‌ها نيروهايشان از هم پاشيده و ارتباط آنها از هم گسيخته، و متّحد و هماهنگ نيستند؛ از آن حضرت سؤال شد آيا اين بلا و گرفتاري طولاني خواهد بود؟ فرمودند نه، تا زماني كه عربها زمام امور خودشان را از نفوذ ديگران رها ساخته و نيروهاي كمكي از [طريق] سرزمين عراق به آنان خواهد رسيد كه بر روي پرچمهايشان کلمه «القوّة» نوشته شده است.

ذوالنوری افزود: استکبار جهانی نگران است که این حرکت اسلامی که در منطقه شروع شده و با از بین رفتن رژیم بعثی عراق کشورهای لبنان، سوریه، عراق و ایران متحد شده‌اند بنیان استکبار، کفر و شرک را بر اندازد.

احضار سفیر فرانسه به مجلس شورای اسلامی

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال اهانت به پیامبر(ص) در فرانسه سفیر فرانسه را به مجلس احضار و مراتب خشم مردم را به او ابلاغ کردیم و متعهد شد که این اعتراض را به دولت متبوع خود برساند و موضوع را پیگیری کنند.