به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین زهیر ثباتی شب گذشته در سخنرانی قبل از نماز مغرب در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) با اشاره به ۳۱ شهریور سالروز تجاوز صدام به ایران، گفت: علت اصلی این تجاوز به خاطر اسلامی بودن انقلاب ما بود که در مقابل مادی گرایی غرب ایستاد و آنها از این انقلاب احساس خطر کردند.

وی رمز پیروزی ما مقابل تمام دنیا در جنگ هشت ساله را مقاومت دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران در حقیقت آمریکا و اسرائیل و تمام کشورهای دنباله رو آنها را شکست داد زیرا تمام این کشورها از صدام حمایت می کردند.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه اگر اهل مقاومت نباشیم هرچه هم که دیندار باشیم مقابل دشمنان شکست می‌خوریم، گفت: بیش از ۵۰ درصد وجود انسان غرایز شکننده است و خداوند در قرآن می فرماید ابتدا باید ایمان بیاورید و سپس بر ایمان خود استقامت کنید تا بتوانید بر دشمنان پیروز شوید.

وی با بیان اینکه طبیعت جنگ، خشن است ولی از همین جنگ الگوهای بزرگ و عالی رشد می کنند، گفت: جوانانی را که ما در جنگ تربیت کردیم نمونه بودند و اول شهید جنگ تحمیلی یک طلبه بود.

ثباتی تصریح کرد: امروز در زمینه نظامی آنقدر رشد کرده ایم که تمام کشورها به این قدرت اذعان دارند و توان مقابله با ایران را ندارند و قدرت ما را در عین الاسد همه دنیا مشاهده کردند.

وی با بیان اینکه در کنار ایران تمام گروه‌های مقاومت اسلامی مانند یمن، لبنان، فلسطین و عراق قدرت گرفته‌اند و امروز در مقابل صهیونیست در جبهه ما قرار دارند، گفت: امروز می بینیم که ملت عراق هم در کنار ما و با فرماندهی یک فرمانده ایرانی در مقابل دشمنان اسلام به پیروزی رسیدند.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه اگر ما مقاومت و استقامت نمی‌کردیم امروز در این جایگاه نبودیم، گفت: اگر در سوریه ما نبودیم دشمنان اهل بیت(ع) حرم حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیهما را خراب کرده بودند.

وی با بیان این که ما امیدوار بودیم راه اربعین باز باشد و ما هم به زیارت اربعین برویم، افزود: انحراف دیگران را نباید به پای اسلام و انقلاب نوشت و رهبر انقلاب فرمودند که آینده کشور ما آینده ای روشن است.

ثباتی بیان کرد: امروز که ما راحت زیارت می کنیم مدیون شهدا و رزمندگان دفاع مقدس هستیم و باید به یاد فداکاری آنان و مادران و خانواده شهدا باشیم و آنها را دعا کنیم و آنها را در ثواب های خود شریک کنیم.