به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام علی احدی در حاشیه مراسم آغازین سومین مرحله پویش ملی «احسان سلامت» که در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد، در گفت‌و گویی در رابطه با خدمات ستاد در استان قم اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرایط معیشتی مردم، دستور مقام معظم رهبری و وظیفه ذاتی خود تصمیم گرفت که خدمات اجتماعی خود را گسترده‌تر کند.

وی افزود: خدمات اجتماعی از قبیل بسته‌های غذایی، لوازم التحریر، بسته‌های بهداشتی و خدمات گسترده در حوزه اشتغالزایی رقم خورده است و خدمات گسترده‌ای هم در حوزه نشاط اجتماعی صورت گرفته و ۱۵ مسجد را مجهز به خانه‌های ورزش کرده‌ایم و قرار است در ماه‌های آینده در استان قم خدمات بیشتری هم انجام بگیرد.

دبیر قرارگاه جهادی و بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) قم با بیان اینکه اجتماعی شدن خدمات این ستاد با مشارکت مردم رقم خورده است، گفت: سامانه‌ای دراین ستاد شکل گرفته که مجموعه‌های مختلف در این سامانه ثبت نام می‌کنند و بعد از وارد کردن اطلاعات کد رهگیری دریافت می‌کنند و به صورت سیستمی بسته‌ها و کمک‌ها را دریافت می‌کنند و هر بسته معیشتی که تحویل هر خانواده می‌دهند کد ملی سرپرست خانوار را در سامانه وارد می‌کنند تا توزیع عادلانه صورت بگیرد.

وی بیان کرد: همه تلاش ما این است که با دوستان خود در سایر نهادها از جمله بسیج، کمیته امداد، بهزیستی، فرمانداری و دیگر مجموعه‌های خدمات رسان هماهنگی ایجاد شود و و بتوانیم این بسته‌ها را به نحو احسن به محرومین برسانیم و روند رو به رشد خدمت‌رسانی را افزایش دهیم.

احدی با بیان اینکه همه این کمک‌ها تحت عنوان هدیه مقام معظم رهبری به محرومین داده می‌شود، افزود: ما در یک ماه گذشته حدود ۲۰۰ جهزیه را در میان محرومین توزیع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما همه خدماتمان با مشارکت مردم است، افزود: مثلا اگر بسته‌هایی که داده می‌شود ۲۰۰ هزار تومان قیمت داشته باشند بخشی از آن را از خیران تأمین می‌کنیم و بخش اعظم آن را خود ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تأمین می‌کند تا با مشارکت مردم انجام شود و باب خیر برای مردم بسته نشود.