حجت الاسلام یاسین حسین آبادی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران همه ساله به مناسبت یوم الله نهم ربیع الاول، میزبان و مجری برنامه‌ها و همایش‌های متعددی بود و امسال نیز ویژه برنامه‌های متنوعی همچون «عهد سربازی» ویژه صبحگاه مشترک با نیروهای نظامی و انتظامی، «عهد جانان» ویژه تجدید عهد طلاب با امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه، تجدید عهد دانشجویی «عصر آفتاب» با حضرت حجت عج‌الله تعالی فرجه و مراسم سوگواری شب و ظهر شهادت امام عسکری علیه‌السلام را تدارک دیده بودیم، اظهار کرد: با توجه به شیوع موج سوم کرونا و افزایش مبتلایان و جانباختگان و نیز بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد استانی در قم، تصمیم بر عدم برگزاری همایش‌ها، مراسم‌ها و اجتماعات نهم ربیع الاول شد.

 وی ادامه داد: همه برنامه‌های میعاد منتظران برای ۹ ربیع الاول امسال بدون حضور مستمع و از طریق رسانه ملی و فضای مجازی اجرا و پخش می‌شود، این ویژه برنامه‌ها از روز جمعه، دوم آبان ماه آغاز می‌شود، در صبح این روز از ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه دعای ندبه مسجد مقدس جمکران از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه استانی قم روی آنتن می‌رود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: از عصر جمعه، دوم آبان ویژه برنامه «با تو عهد می‌بندیم» از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روی آنتن زنده شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود؛ پخش این ویژه برنامه تا دوشنبه، ۵ آبان ادامه دارد و شامل بخش‌های کارشناسی، شعرخوانی، گفت و شنود با مهمانان و … می‌شود.

حسین آبادی با اشاره به اینکه علاوه بر این، ویژه برنامه‌های تلویزیونی دیگری نیز برای این ایام در شبکه‌های سراسری تدارک دیده شده است، ابراز کرد: صبح، دوشنبه، پنجم آبان همزمان با ۹ ربیع الاول از ساعت ۹ صبح ویژ برنامه «عهد سربازی» با همکاری شبکه استانی قم و با حضور جمعیت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا و از شبکه نور پخش می‌شود. همچنین عصر همان روز از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه ویژه برنامه «عصر همدلی» روی آنتن سیمای نور می‌رود.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه تلویزیونی پیامکی «با تو عهد می‌بندیم» با همکاری رسانه ملی و تولید و پخش کلیپ‌ها و محتواهای مهدوی و منتظرانه از رسانه ملی و در فضای مجازی نیز از برنامه‌های میعاد منتظران برای یوم الله ۹ ربیع الاول است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه مراسم این ایام در مسجد مقدس جمکران بدون حضور جمعیت برگزار می‌شود، گفت: آیین عزاداری شب و شام شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام و نیز مراسم ۹ ربیع الاول از سوم تا پنجم آبان که با حضور چهره‌های سرشناس منبر حجج اسلام والمسلمین حسینی قمی، رفیعی، میرباقری، پناهیان و فرحزاد و ذاکران اهل بیت علیهم‌السلام عباس حیدزاده، غلامرضا زاده، حسینی نژاد، سیدرضا نریمانی، مهدی رسولی و حسن شالبافان برگزار می‌شود.

 حسین آبادی در پایان از اجرای طرح «رحمه الواسعه» به مناسبت ۹ ربیع الاول خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح سفیران مهدوی مسجد مقدس جمکران در قالب گروه‌های متعدد به استان‌های مختلف عازم می‌شوند تا ضمن عرض تبریک و خسته نباشید به کادر درمان و مدافعان سلامت، متبرکات مسجد مقدس جمکران را نیز به آنها اهدا کنند که تا کنون حضور این سفیران در ۲۰ استان قطعی شده است.