به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد طی سخنانی که از بستر فضای مجازی و صحن‌های حرم بانوی کرامت پخش شد اظهار کرد: غفلت ریشه تمام رزائل اخلاقی و در نقطه مقابل توجه، یاد و نام خداوند ریشه تمام خوبی‌ها و باعث رشد و کمال انسان است.

وی افزود: وقتی انسان خداوند را یاد نماید خداوند نیز بنده را یاد خواهد کرد و چه پاداشی بالاتر از این اینکه خداوند بنده‌ای را یاد نماید و این بالاترین افتخار برای انسان است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: یاد کردن خداوند از انسان یعنی اینکه خداوند رحمت و لطف و عنایت خود  را بر سر بنده نازل می‌کند و همین برای یک بنده کفایت می‌کند.

فرحزاد تأکید کرد: طبق روایت خداوند هم‌نشین کسانی است که خداوند را یاد کنند و خداوند از رگ گردن به انسان نزدیک‌تر است و ظاهر و باطن و تمامی قوات ظاهری و باطنی انسان تحت اختیار و اراده خداوند است.

وی افزود: برای مناجات با خداوند نیازی به فریاد بلند نیست و هر چه نجوای انسان آرام‌تر باشد کفایت می‌کند و یاد خداوند قلب و روح انسان را بیدار و پاک می‌کند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: انسان عوالم مختلفی را پشت سر گذاشته است و در حال حاضر در عالم دنیا در جسم و بدن دنیایی و مادی قرارگرفته و قطعاً بعد از مدت کوتاهی نیز از این بدن نیز جدا خواهیم شد و درنهایت به قیامت خواهیم رفت و در این عالم کوتاه دنیا خداوند درصدد امتحان انسان است و با اختیاری که به انسان داده امتحان خواهیم شد و بهشت و جهنم را برایمان مشخص خواهند کرد.

فرحزاد در ادامه گفت: در بازار کوتاه دنیا انسان مختار است که یا رزائل و یا فضائل را انتخاب نماید و بهشت و جهنم را برای خود فراهم سازد و در حقیقت این دنیا قابل‌برگشت نیست و قابل جبران نیز نخواهد بود و هر انسانی یک‌بار در این دنیا خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده علامه طباطبایی که انس بسیار زیادی با قرآن داشته‌ و تفسیر المیزان را کتابت نموده‌اند بهترین زاد و توشه برای انسان تقوا است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: در قیامت انسان‌ها با زاد و توشه موردسنجش قرار خواهند گرفت و تمامی اموال و پست و مقام‌ها از بین خواهند رفت و تنها ایمان و تقوا و اعمال حسنه موردقبول واقع خواهد شد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: در دعای مکارم الاخلاق امام سجاد علیه‌السلام می‌فرماید خداوندا در این دنیا توفیق طاعت و بندگی را به من عطا نما که این مسئله نشان‌دهنده این است که عبودیت تنها مسیر سعادت انسان در دنیا و آخرت است.

فرحزاد در ادامه گفت: امام سجاد علیه‌السلام در خطبه بیست صحیفه سجادیه از خداوند درخواست می‌کند که راه محبت خداوندی را در دلشان قرار بدهد.

وی افزود: وقتی محبت خداوندی در دل انسان ایجاد شود تمام خیر دنیا و آخرت برای انسان کسب خواهد شد و محبت خداوندی کیمیایی است که تمام وجود انسان را دچار تغییر و تحول می‌کند.

فرحزاد در پایان گفت: با عشق خداوندی تمام نواقص مرتفع و کمبودها جبران و ناهمواری‌ها هموار خواهد شد و کمالات اخروی نصیب انسان خواهد شد.