به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، زهرا سادات مؤذن طی گفت‌وگویی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری، ظرفیت استفاده از امکانات فضای مجازی را در مباحث مربوط به تبلیغ دین و ترویج فرهنگ قرآنی بر همگان بیشتر از گذشته آشکار کرد، اظهار کرد: مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت علیهاالسلام نیز پس از انتشار کرونا در راستای انجام رسالت دینی و قرآنی خود اقدام به تقویت واحد فضای مجازی کرد.

وی افزود: در حال حاضر واحد فضای مجازی مرکز قرآن و حدیث در سه بخش آموزش آنلاین، آفلاین و ویدئو کنفرانسی و تلفنی به خواهران در سراسر کشور و حتی در عرصه بین الملل در رشته‌های معارف قرآن کریم خدمات آموزشی ارائه می کند.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث با بیان اینکه در بخش آنلاین و برخط مطالب و منابع آموزشی از سوی استاد به صورت آنلاین به شرکت کنندگان در دورها آموزش داده می‌شود، تصریح کرد: در بخش آنلاین یا برخط به جز فعالیت کلاسی در پیام رسان‌های داخلی ایتا و سروش برای قرآن آموزان گروه درسی تشکیل شده و قرآن آموزان به جز ساعت‌های کلاس آنلاین در شبکه‌های پیام رسان به صورت مستقیم با استاد و دیگر قرآن آموزان در ارتباط هستند که این امر در افزایش بهره وری کلاس‌ها و بهبود سبک زندگی بسیار مؤثر است.

مؤذن ادامه داد: در بخش آفلاین یا ویدئویی مباحث آموزشی با حضور استادان برجسته کشوری مانند حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، فلاح زاده، قاسمی و دیگر استادان برجسته کشوری در یک استودیو ضبط شده و قرآن آموزان با شرکت در کلاس‌های مختلف از این مباحث استفاده کرده و در صورت بروز اشکال به صورت شبانه روزی می‌توانند از طریق گروه‌های کلاسی در پیام رسان‌های مختلف با استاد و دیگر قرآن آموزان رفع اشکال کرده و پس از رفع اشکال در آزمون‌های مرکز که به صورت مجازی برگزار می‌شود شرکت کنند.

وی تأکید کرد: بخش تلفنی شامل دوره‌های حفظ قرآن کریم، تثبیت، حفظ آزاد، حفظ ۴ ساله، حفظ ۶ ساله و دیگر طرح‌های متنوع حفظ قرآن کریم می‌شود و قرآن آموزان با شرکت در کلاس‌ها به صورت تلفنی برنامه هفتگی دریافت کرده و در گروه‌های کلاسی که در شبکه‌های پیام رسان فعال است به شکل مستقیم با استاد ارتباط داشته و ضمن دریافت برنامه‌های آموزشی، تکالیف و وظایف کلاسی را انجام داده و برای استاد ارسال می‌کنند و پس از اتمام دوره به صورت آنلاین و تصویری در آزمون‌های دوره‌ها شرکت می‌کنند و آزمون شفاهی این دوره‌ها پس از رفع اشکال قرآن آموزان به صورت تلفنی انجام می‌شود و آزمون کتبی به صورت آنلاین است.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث افزود: دوره‌های آفلاین و ویدئو کنفرانسی شامل دوره‌های قرائت، حفظ، مفاهیم، مفاهیم کاربردی، مفاهیم حدیث و شیعه شناسی، مهدویت و تدبر درقرآن، تفسیر قرآن، تربیت فرزند، مداحی، کارگاه تجوید کودک و نوجوان می‌شود.

مؤذن با بیان اینکه دوره‎های مجازی آستان برای خواهران در حال حاضر جنبه بین‌المللی پیدا کرده است، اظهار داشت: بانوانی از کشورهای هند، پاکستان، کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای اسلامی در دوره‌ها حضور دارند و این دوره‌ها تأثیرگذاری بسیار مهمی بر سبک زندگی بانوان شرکت کننده و نشر معارف دینی و قرآنی در دوران محدودیت‌های کرونا داشته است.

وی تصریح کرد: در مجموع تا به حال ۱۷۲۱ نفر از آموزش‌های مجازی این واحد بهرمند و از این افراد ۷۲۲ نفر فارغ التحصیل شده‌اند.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث با اشاره به سامانه پشتیبان واحد مجازی خواهران مرکز قرآن و حدیث ادامه داد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه پشتیبان به نشانی @edusupport_f مراجعه کنند و همچنین علاقمندان برای ثبت نام در بخش مجازی و کسب اطلاع از دوره‌ها می‌توانند با شماره۰۲۵۳۷۱۷۵۵۰۷ تماس گیرند.

مؤذن یادآور شد: لیست دوره‌های آموزشی در صفحه سامانه آموزش مجازی در سایت www.qhkar بارگذاری شده و علاقمندان از سراسر کشور و جهان می‌توانند با مراجعه به این سایت در دوره‌ها ثبت نام کرده و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام را دریافت کنند.