به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین زاده شب گذشته در حرم بانوی کرامت طی سخنانی  که از صحن‌های مختلف پخش شد، اظهار کرد: خداوند این دنیا را باعظمت خلق نموده و اگر کسی بخواهد نعمات خداوند را احصاء نماید نمی‌تواند از عهده شمارش آنها برآید .

وی افزود: بررسی اعضای بدن انسان نیاز به ده‌ها متخصص دارد که هنوز هم ناشناخته‌هایی وجود دارد که دانشمندان از شناخت آن‌ها عاجز هستند درحالی‌که کهکشان‌ها، ستاره ، عوالم هستی و دیگر موجودات نیز به این نعمات اضافه خواهند شد که هنوز بشر نتوانسته به شناخت آن‌ها دست پیدا کند.

حسین زاده خاطرنشان کرد: حتی انسان‌ها نمی‌توانند یک‌دانه انگور خلق کنند و باران و خاک و آفتاب و …همگی از عظمت خداوند حکایت دارد که بشر نمی‌تواند ذره‌ای از آن‌ها را به وجود بیاورد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: نظام هدفمند آفرینش در حشراتی مثل زنبورعسل بسیار تعجب‌برانگیز است که نشان از عظمت خداوند دارد.

وی افزود: در زمان فعلی یک ویروس نامرئی که حتی قابل‌رؤیت با چشم نیست بسیاری از اجتماعات را به تعطیلی کشاند و کارها را تعطیل و هواپیماها و کشتی‌های غول‌پیکر را زمین‌گیر نمود به‌گونه‌ای که تمامی دانشمندان دنیا نیز نمی‌توانند برای مقابله با آن کاری انجام دهند و روزانه هزاران نفر را به کام مرگ می‌کشاند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: رونق و احیاء مذهب جعفری به خاطر تلاش امام صادق علیه‌السلام بوده و این مکتب بسیار عظیم و ارزنده است و انسان‌ها باید به تأسی از آن بتوانند باطن وجودی خود را به‌عنوان انسان و اشرف مخلوقات به‌درستی بشناسند.

وی در ادامه گفت: انسان مؤمن همانند کوهی راسخ و استوار است که تندبادها نمی‌توانند در وی اثر بگذارند و این دنیای باعظمت یک اعظم دارد که انسان بوده و هدف از خلقت انسان پرورش و رشد و دست‌یابی به کمالات معنوی است که عده‌ای با غفلت نمی‌توانند عظمت وجودی خود را به‌درستی بشناسند.

حسین زاده تأکید کرد: آزمایش و امتحانات در درگاه الهی برای انسان  حتمی است و باید انسان‌ها با تأسی به سیره اهل‌بیت(ع) در بوته آزمایش‌ها به یاد خداوند باشند و از خداوند استعانت بگیرند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: تمامی آزمایش‌ها برای شناخت عیار انسان در دنیا است و نحوه مواجه انسان با آزمایش‌ها الهی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است.

وی افزود: همواره صابران در بوته آزمایش‌ها الهی پیروز خواهند شد و صبر سه مؤلفه نیت الهی و خالصانه، تلاش مجدانه و نگاه امیدوارانه را می‌طلبد در حالیکه ناامیدی پرچم شیطان است.

حسین زاده در پایان گفت: فعالیت فراوان در عرصه خدمت‌رسانی و انقلاب عمل نمودن و جهادی کار کردن و امید به آینده داشتن در کنار صبر و نیت خالصانه باعث می‌شود مشکلات حل شود و انسان پیروز میدان شود.