به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حرم بانوی کرامت در ویژه‌برنامه «آستان فاطمی»که از شبکه سه پخش شد، اظهار کرد: با تمامی مطالبی که در کتب مختلف در خصوص این بانوی بزرگوار به نگارش درآمده است اما قدر و منزلت ایشان بازهم ناگفته مانده است و لازم است از پنج محور قرآن، پدر بزرگوارشان، ائمه معصومین، نویسندگان غیرمسلمان و غیر شیعه و رفتار ایشان موردبررسی قرار گیرد.

وی افزود: چندین آیه قرآن اشاره به حضرت زهرا سلام‌الله علیها دارد که در شأن و منزلت این بانوی بزرگوار و معرفی شخصیت ایشان نازل‌شده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: روایات بسیار عجیبی از زبان رسول خدا در منزلت و عظمت این بانوی بزرگوار وجود دارد که در نوع خود بی‌نظیر است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی یادآور شد: از تمام ائمه معصومین روایت مختلفی در خصوص حضرت زهرا سلام‌الله علیها وجود دارد که نشان‌دهنده منزلت و شأن این بانوی بزرگوار است.

وی تأکید کرد: طبق نظر نویسنده و دانشمند مسیحی«سلیمان کتانی» قهرمانی به فهم و درک و نترسیدن است و ازنظر من قهرمان کسی مثل فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها) است که یک‌تنه در مقابل جریان مخالف ولایت ایستادگی نمود و تا آخر هم از ولایت دفاع کرد.

رفیعی در ادامه گفت: رفتار و سبک زندگی ایشان بسیار مهم و کاربردی است و اینکه بتوانیم از سبک زندگی این بانو در زمینه‌های عبادی، سیاسی و اجتماعی و در تمامی زمینه‌ها الگو گیریم بسیار اهمیت دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: مقدم داشتن همسایه بر خود، حفظ آسایش و آبروی همسایه، مقدم داشتن اطرافیان در مسائل مالی و دستگیری از فقرا و… همگی می‌تواند الگوهای درستی برای ما باشد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های افراد مؤمن جامعیت است که مثلاً اگر ازدواج می‌کند نباید والدین را فراموش کند و اگر بچه‌دار می‌شود نباید همسر خود و در صورت بروز مشکلات اقامه نماز را به فراموشی بسپارد به همین خاطر حضرت زهرا سلام‌الله علیها قوی‌ترین مدیر در بحران‌ها بودند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ایشان در ۱۰ سالی که در مدینه بودند با شرایط بحرانی از جمله جنگ و گرفتاری مالی روبرو بودند‌

وی افزود: در این شرایط بحرانی، این بانوی بزرگوار مدیریت بحران را بر عهده داشتند که این مدیریت بحران در نداری و نبود امکانات بود که تمامی وظایف خود را به شیوه مطلوب انجام می‌دادند.

رفیعی تأکید کرد: حضرت آنجایی که احساس می‌کنند باید از امام و ولایت و جریان غدیر دفاع و حمایت کنند سکوت نکردند چون اگر سکوت می‌کردند مکتب تشیع کارش تمام بود و به  انتهای خود می‌رسید.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: باید از جامعیت حضرت الگو بگیریم و هر چیزی را به تمام توان در جای خودش انجام دهیم و یک وظیفه را فدای وظیفه دیگر نکنیم.

وی در پایان گفت: معلوم نیست این وضعیت کرونایی چه زمانی تمام شود و باید خود را با این شرایط هماهنگ کنیم و در این راستا نباید از مجالس خانگی فاطمیه غافل شویم بلکه باید مجالس کوچک را با افراد کمتری برگزار نماییم همچنین برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در فضای مجازی با عنوان فاطمیه و نشر فرهنگ فاطمی توسط آموزش‌وپرورش باید انجام شود.