به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی در چهارمین روز ماه محرم بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: حرکت نورانی سید‌الشهدا از مدینه آغاز و درنهایت به کربلا ختم شد اما آثار این حرکت تا کوفه و شام ادامه پیدا کرد و تا زمان امروز هم ادامه دارد و تا همیشه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: قول ،کلام و فعل امام حسین علیه‌السلام از زمان خروج تا لحظه شهادت نشان دهنده این بود که به دنبال ایجاد تحول فرهنگی در متن جامعه بودند که این سبک رفتاری دارای نکات بسیار مهمی است

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: حضرت در آخرین وداع خودشان با اهل و عیال که به شدت جراحت داشتند اهل و عیال را به توصیه به صبر نمودند و خانواده خودشان را برای مصائب دیگر آماده می‌کنند چون حضرت به تکلیف خودشان عمل می‌نمودند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: منطق اهل‌بیت(ع) منطق صراحت و شفافیت است و هر آنچه خداوند دستور داده است را به نحو احسن انجام و به پایان می‌رسانند.

وی افزود: امام حسین علیه‌السلام خطاب به اهل و عیال می‌فرماید خداوند حافظ و حامی شماست و به زودی شما را از شر دشمنان نجات می‌دهد و عاقبت کار شما به واسطه صبر و بردباری به خیر ختم خواهد شد و نگران محاصره دشمنان نباشید چرا که خداوند دشمنان را به انواع عذاب‌ها مبتلا خواهد کرد.

مومنی تاکید کرد: حضرت در ادامه خطابه نسبت به اهل و عیال خودشان می‌فرمایند اگر در این مصائب صبر نمودید و از وادی شکر خارج نشدید، انواع و اقسام نعمت و کرامت را خداوند به شما ارزانی خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: طبق روایت، خداوند در پرتو بلا نعمات گسترده ای را به صابران، تسلیم شدگان و شاکران بر مصائب،عطا خواهد نمود به همین خاطر حضرت توصیه می‌کنند مبادا در ابتلائات، کلامی مبنی بر ناشکری از زبان خارج شود.

مومنی در پایان گفت: بعد از شهادت امام‌حسین علیه‌السلام، مصائبی بر امام‌سجاد علیه‌السلام وارد شد که بسیارسخت بود اما حضرت با تمام وجود در این مصائب صبر نمودند و لحظه ای از مقام شکر و تسلیم در برابر تقدیرات الهی خارج نشدند.